Nyt fra Promus - 6. februar 2012

Kære Promus-bruger

Netop hjemvendt fra et par regnvåde dage i det sydfranske er det tid til at gøre kort status over den årlige MIDEM-messe i Cannes. I meget rå og kort form kan ”overskriften” for B2B-delen af MIDEM opsummeres med følgende sætning; ”For 99,- € per year we will solve all your problems!” – for aldrig har jeg oplevet så mange nye ”spændende” forretningsmodeller, der benytter sig af førnævnte slogan, og som med fokus rettet mod mindre selskaber og DIY-artister forsøger at levere nye løsningsmodeller til alt fra sociale netværk, distribution og i det hele taget den digitale tilstedeværelse! På mange måder prisværdigt, men omvendt måske også lige overfladisk nok. Det gør i hvert fald ikke udfordringerne og overblikket mindre væsentligt for mange artister og aktører. Derfor vil det vil helt klart også være områder, som vi i Promus vil rette fokus mod i løbet af det kommende forår, og ganske givet gratis - i hvert fald ikke til 99,- €… Mere om det følger.

Ellers var MIDEM præget af en lang række interessante seminarer og konferencer om musikentreprenørskab, styrket uddannelse indenfor music management, hele tech-området, brands og partnerskaber og selvfølgelig op til flere ”how to work social media”-sessions; altså med overvejende fokus på den ”nye musikbranche”. MIDEM gør på et senere tidspunkt en række af førnævnte sessions tilgængelige, hvilke vi selvfølgelig kommer til at henvise til et udvalg af herfra.

Zis Is How It Workz – kom til Basic Germany med Andreas Gutjahr fra VUT/Nord, Resonanz PR, Hamburg i Promus
Artist talk: D.I.Y. med Esther O’Connor fra Ashton Lane
Andy Inglis fra Music Tank/Westminster University i London var forbi Promus

Zis Is How It Workz – kom til Basic Germany med Andreas Gutjahr fra VUT/Nord, Resonanz PR, Hamburg,
Promus sætter fokus på det tyske musikmarked, og inviterer nu til en aften med overskriften Basic Germany onsdag d. 22. februar, hvor du får mulighed for at få en koncentreret introduktion til aktører og mekanismer i dette store og vigtige marked for dansk musik.

Artist talk: D.I.Y. med Esther O’Connor fra Ashton Lane
Ashton Lane er et orkester, der har gjort sig en masse erfaringer DIY. Når de gæster Aarhus i slutningen af februar, kommer frontkvinden Esther O'Connor forbi Promus mandag d. 27. februar for at dele ud af erfaringer og gode råd til byens ”DIY’ere”, ganske gratis. Sammen med bandet giver hun også et nummer eller to.

Andy Inglis fra Music Tank/Westminster University i London var forbi Promus
"So - do you still want to tour the UK?" blev den retoriske udgangsreplik fra Andy Inglis efter hans velbesøgte og omfattende gennemgang af den engelske livescene i Promus forleden. Læs mere og se billeder her


.. og husk!

PR-praktikant til Promus.
Vi søger stadig en pr-praktikant, så hvis du har tæft for ord, lidt grafisk snilde, har tjek på CMS, kender lidt til musikbranchen og har lyst til at være med til at skubbe Promus yderligere frem i medielandskabet.

Det var det – fortsat go’ uge, og la’ ikke kulden slå benene væk under dig..

OBS! Vi kan også følges på Facebook (http://www.facebook.com/Promusinfo) – her er du også altid velkommen til at smide en kommentar. Hvis du ikke ønsker vores ugentlige update, så meld tilbage til info@promus.dk – og vi afmelder dig.