Promus nyheder
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Spændende session om online fællesskaber

Promus afholdt onsdag i samarbejde med British Council et arrangement om erfaringer indenfor opbyggelse af online fællesskaber. Oplægsholder var Nikhil Shah, som har stiftet Mixcloud.com.

"Put the why at the heart of what you do" var én af de læresætninger, vi kunne tage med os fra Nikhils Shahs oplæg om, hvordan han har startet, tænkt og udvikler onlineplatformen Mixcloud.com, som bruges af nogle af de bedste udbydere af DJ's og podcasts.

Nikhil Shah har desuden fungeret som konsulent i brandingstrategi for kunder som Sony og Sky. Det var derfor et oplæg, som ganske velstruktureret gennemgik stadierne for markedsføring af sitet. Hans vigtigste pointe var, at det handler om at få folk til at engagere sig og fungere som "marketeers" for dit produkt. Hvis man selv udviser initiativ og passion, smitter det af på brugerne, der som udgangspunkt gerne vil give feedback og hjælpe til. Og de sociale medier giver netop mulighed for at agere på et mere dialogisk og personligt niveau.

En anden sætning var: "Think big, start small", hvormed Shah mener, at der fra starten skal tænkes stort og lægges en strategi, men for ham var det væsentligt at starte med at få venner og bekendte til at dele info om Mixcloud til deres netværk. Da de launchede den færdige version af sitet, havde de allerede en masse støtter til at sprede nyheden.

Du kan hente Nikhil Shahs præsentation her!

Efter oplægget var der diskussion i to grupper, som blandt andet talte om, hvordan Twitter, Youtube og Geotagging kan anvendes som en del af en markedsføringsstrategi, der er i dialog med modtagerne.

Se interview med Nikhil Shah her!