
MIDEM er i gang!
Promus deltager i den årlige store musikbranchemesse, MIDEM, der i skrivende stund afholdes i Cannes.
På MIDEM er over 8.000 musikbranchefolk fra hele verden samlet til showcases og business og en lang række seminarer og debatfora med fokus på alle nye trends indenfor musikkens brancheområde. Promus deltager som en del af vores arbejde med at skabe internationale netværk og i det hele hente inputs om musikbranchen, som vi kan formidle videre.
Oplægsholdere, paneldeltagere m.v. er blandt de helt store ”kanoner” fra den internationale scene, og det resulterer ofte i en række store, og til tider forrygende udmeldinger. Her er bare et lille udpluk:
“Context is king – not content” – Terry McBride, Nettwerk Music Group
“We don’t own the artist – we’re partners” – Harvey Goldsmith, Artist Promotion Management
“The album as a core is over….” - Damian Kulash, Ok Go
“Going D.I.Y can lead into W.T.F.” (What the fuck!) – Bernie Cho, DFSB Kollective
“D.I.Y is crap – all acts needs business” – Michael Doernberg, ReverbNation
“We’ve got to serve the fan” – Ted Cohen, TAG Strategic.
Hvis diskussionerne og seminarene på MIDEM kan siges at reflektere de nye tendenser indenfor musikbranchen, så kan det i grove træk koges ned til følgende statements; skab tilgængelighed og let adgang til musikken, hold fokus på fansene og dyrk dem via de sociale medier, vær med i tide på den næste teknologiske bølge, tænk i partnerskaber, optimér dine aktiver og ind tænk hele paletten af ”revenue sources” for dine artister; turné, publishing, merchandise, sponsorships – og selvfølgelig stadig pladesalg hvad enten det så er digitalt, fysisk eller i hvilken som helst fremtidig form.
Læs mere om MIDEM og følg blogs, video's m.v. her her!
Oplægsholdere, paneldeltagere m.v. er blandt de helt store ”kanoner” fra den internationale scene, og det resulterer ofte i en række store, og til tider forrygende udmeldinger. Her er bare et lille udpluk:
“Context is king – not content” – Terry McBride, Nettwerk Music Group
“We don’t own the artist – we’re partners” – Harvey Goldsmith, Artist Promotion Management
“The album as a core is over….” - Damian Kulash, Ok Go
“Going D.I.Y can lead into W.T.F.” (What the fuck!) – Bernie Cho, DFSB Kollective
“D.I.Y is crap – all acts needs business” – Michael Doernberg, ReverbNation
“We’ve got to serve the fan” – Ted Cohen, TAG Strategic.
Hvis diskussionerne og seminarene på MIDEM kan siges at reflektere de nye tendenser indenfor musikbranchen, så kan det i grove træk koges ned til følgende statements; skab tilgængelighed og let adgang til musikken, hold fokus på fansene og dyrk dem via de sociale medier, vær med i tide på den næste teknologiske bølge, tænk i partnerskaber, optimér dine aktiver og ind tænk hele paletten af ”revenue sources” for dine artister; turné, publishing, merchandise, sponsorships – og selvfølgelig stadig pladesalg hvad enten det så er digitalt, fysisk eller i hvilken som helst fremtidig form.
Læs mere om MIDEM og følg blogs, video's m.v. her her!
Tweet