Promus nyheder
5.3.22:
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

KOM TIL PROMUS PR & BRANDING WORKSHOP 10. OG 11. FEBRUAR

Er du artist, eller har du et band, og står du overfor at skulle udgive en række singler, en EP eller et album på egen hånd? Mangler du konkrete værktøjer og viden om, hvordan du laver en stærk pr-pakke, og får gjort dit brand skarpt til udgivelsen? Ønsker du at få en større indsigt i, hvordan man laver den bedste digitale distributionsaftale, og hvad man skal være opmærksom på? Promus inviterer til to dages intensiv PR og branding workshop med Jenni Jet (Sort Sol, The Raveonettes, Lydmor, Asgeir m.fl.) d. 10 og 11. februar 2022. Det er gratis deltage!

PR & branding har aldrig været vigtigere for artister og bands i en benhård konkurrence om streams, salg af koncertbilletter og followers på sociale medier. Mange artister udgiver i dag selv deres musik, og har ikke den nødvendige økonomiske opbakning fra et pladeselskab til at finansiere en stærk PR-indsats. Der findes små tilskud, man kan søge, men desværre ikke i en størrelsesorden der kan tage kampen op med en velfinansieret kampagne. Til Promus PR & Branding workshop får du derfor redskaberne til selv at skrue en professionel kampagne sammen.

Workshoppen giver en omfattende indføring i arbejdet med PR, kommunikation og branding og tager udgangspunkt i din eller dit bands konkrete udgivelsesprojekt. Du får en unik chance for at arbejde fokuseret med din næste udgivelse og skabe din egen PR-pakke og PR-Plan. Du får vejledning og værktøjer til udformning af pressemeddelelser, visuel identitet, udgivelsesplan, tournéplan, digital distribution osv.

Vi lavede i vinteren 2021 en succesfuld online session med PR- og brandingeksperten Jenni Jet. Vi har derfor igen allieret os med Jenni Jet for at tilbyde et unikt workshopforløb skræddersyet til selvudgivende artister og bands

“Vi har så mange artister og bands i vækstlaget i Danmark, som har talentet, men som mangler guiden til at formidle deres musik. En label eller managementaftale behøver ikke være afgørende for om unge talenter kan begå sig. Jeg er glad for at kunne støtte op om Promus tiltag og dele ud af min mangeårige erfaring, og være med til at hjælpe talenter på vej” - Jenni Jet


På workshoppen får du/I bl.a. redskaber til at kunne:
* Identificere dit/jeres visuelle udtryk som artist eller band
* Skabe din/jeres visuelle identitet i musik og udtryk
* Udvikle dit/jeres skrevne PR-materiale – pressemeddelelser, pitch m.m.
* Udvikle din/jeres udgivelsesplan
* Få indsigt i den digitale distributionsaftale

KRAV TIL ANSØGNING:
* Kun ikke-sigende artister – dvs. Ingen pladeselskabsaftale. En distributionsaftale om udgivelse kan imødekommes.
* Udgivelse af en række singler, EP og album fra 1. maj 2022 eller senere i 2022.
* Færdige demoer, mix eller master

Du/I kan både ansøge som artist eller som band (dog max to deltagere pr. band). Ved bandkonstellation skal der redegøres i ansøgningen for rollerne i bandet.

Ansøgningsblanket + minimum 3 numre (som streaming-link til Spotify, Soundcloud eller Disco.ac) skal indsendes til Promus senest d. 14. januar kl. 12.00. på info@promus.dk
Hent ansøgning her: /files/ARKIV/Ansøgningsskema-Promus_PR_og_Branding_workshop.docx

Promus og Jenni Jet udvælger deltagerne baseret på ansøgning og først til mølle.
Dato: 10. og 11. februar 2022
Tid: 10:00 - 16:00
Sted: A-lab, Promus - Vester Allé 15 - Aarhus C

Deltagelse er gratis.
VIGTIGT! Bliver du tilmeldt, er din deltagelse bindende.

Der er begrænset antal pladser.

Spørgsmål vedr. workshoppen han sendes til: jeppe@promus.dk








/files/ARKIV/Ansøgningsskema-Promus_PR_og_Branding_workshop.docx