PROMUS sætter fokus på music supervision, sync & publishing!
Kom og mød 3 af de "tunge" drenge indenfor music supervision, sync og publishing...her i Promus, tirsdag d. 29.marts!
Den traditionelle forretningsmodel for bands og artister herhjemme, har i mange år været målrettet pladeudgivelser og turnévirksomhed.
Men i de senere år er der også blevet sat turbo på arbejdet mod en mere strategisk udnyttelse af musikværker i andre sammenhænge end de to førnævnte. Således er bl.a. et begreb som ”sync” – synchronisation, altså koblingen mellem musik og billeder – blevet det nye sort i sangskriver- og producerkredse. De fleste kender historien om brugen The Blue Van’s musik i forbindelse med lanceringen af iPad’en, men også en lang række andre danske artister og bands bl.a. Powersolo, Tina Dickow, Nephew, Carpark North og Baby Woodrose, har formået at få deres musik placeret i både film og reklamer – herhjemme og internationalt.
Dette arbejde foretages i musikbranchen af publishers og music supervisors, og for at få løftet sløret yderligere for disse nye arbejdsområder og muligheder, har Promus inviteret tre af de mest erfarne herrer indenfor feltet til byen;
Manfred Zähringer – managing director/Iceberg Music Group – iceberg-records.com
Jeppe Kaltoft - music supervisor/Upright Music - upright-music.com
Anders Fredslund-Hansen - publisher/Good Songs - goodsongs.dk
Manfred Zähringer, der er direktør for Iceberg Music Group, er måske en af de mest erfarne folk herhjemme indenfor international publishing og sync-placements. Eksempelvis er det alene blevet til 27 sync-placeringer for The Blue Van indenfor det sidste halvandet års tid, og han har igennem tiden fået udviklet et omfattende netværk indenfor film, TV og reklameproduktion – især i USA og i Tyskland.
Jeppe Kaltoft hører til en af ”pionererne” indenfor music supervision herhjemme – et arbejdsområde der har fokus på at præsentere musik til brug for film og TV, samt at indhente clearinger/tilladelser fra komponister, pladeselskaber m.v. Jeppe startede Upright Music i 1999 som enkeltmands virksomhed, men beskæftiger i dag 9 ansatte med kontorer i København og Norge
Anders Fredslund-Hansen arbejder indenfor det klassiske publishingområde for Good Songs, der er en del af MBO-koncernen. Arbejdet omfatter bl.a. at få sat sangskrivere og sangere sammen, levere sange til eks. Melodi Grand Prix, X-Factor m.v., samt at talentudvikle selskabets stab af sangskrivere. Anders arbejder bl.a. for den aarhusianske sangskriver Lene Dissing, der bl.a. var med til at skrive ”Sleepless” med Anne Noa, der jo som bekendt blev nummer 2 ved årets Melodi Grand Prix.
Det bliver derfor et stærkt panel, der vil gennemgå de forskellige arbejdsområder omkring sync, publishing, music supervision m.v.
Tirsdag d. 29. marts, kl. 19:00 – Promus, Vester Allé 15 – Aarhus. Tilmeld dig via: info@promus.dk
Men i de senere år er der også blevet sat turbo på arbejdet mod en mere strategisk udnyttelse af musikværker i andre sammenhænge end de to førnævnte. Således er bl.a. et begreb som ”sync” – synchronisation, altså koblingen mellem musik og billeder – blevet det nye sort i sangskriver- og producerkredse. De fleste kender historien om brugen The Blue Van’s musik i forbindelse med lanceringen af iPad’en, men også en lang række andre danske artister og bands bl.a. Powersolo, Tina Dickow, Nephew, Carpark North og Baby Woodrose, har formået at få deres musik placeret i både film og reklamer – herhjemme og internationalt.
Dette arbejde foretages i musikbranchen af publishers og music supervisors, og for at få løftet sløret yderligere for disse nye arbejdsområder og muligheder, har Promus inviteret tre af de mest erfarne herrer indenfor feltet til byen;
Manfred Zähringer – managing director/Iceberg Music Group – iceberg-records.com
Jeppe Kaltoft - music supervisor/Upright Music - upright-music.com
Anders Fredslund-Hansen - publisher/Good Songs - goodsongs.dk
Manfred Zähringer, der er direktør for Iceberg Music Group, er måske en af de mest erfarne folk herhjemme indenfor international publishing og sync-placements. Eksempelvis er det alene blevet til 27 sync-placeringer for The Blue Van indenfor det sidste halvandet års tid, og han har igennem tiden fået udviklet et omfattende netværk indenfor film, TV og reklameproduktion – især i USA og i Tyskland.
Jeppe Kaltoft hører til en af ”pionererne” indenfor music supervision herhjemme – et arbejdsområde der har fokus på at præsentere musik til brug for film og TV, samt at indhente clearinger/tilladelser fra komponister, pladeselskaber m.v. Jeppe startede Upright Music i 1999 som enkeltmands virksomhed, men beskæftiger i dag 9 ansatte med kontorer i København og Norge
Anders Fredslund-Hansen arbejder indenfor det klassiske publishingområde for Good Songs, der er en del af MBO-koncernen. Arbejdet omfatter bl.a. at få sat sangskrivere og sangere sammen, levere sange til eks. Melodi Grand Prix, X-Factor m.v., samt at talentudvikle selskabets stab af sangskrivere. Anders arbejder bl.a. for den aarhusianske sangskriver Lene Dissing, der bl.a. var med til at skrive ”Sleepless” med Anne Noa, der jo som bekendt blev nummer 2 ved årets Melodi Grand Prix.
Det bliver derfor et stærkt panel, der vil gennemgå de forskellige arbejdsområder omkring sync, publishing, music supervision m.v.
Tirsdag d. 29. marts, kl. 19:00 – Promus, Vester Allé 15 – Aarhus. Tilmeld dig via: info@promus.dk
Tweet