Oh Land in Synch...
I seneste udgave af det amerikanske musikbranchemagasin Billboard omtales strategien for Oh Lands lancering i USA, og den er ikke uinteressant.
Med 11.000 solgte albums i USA (iflg. NIELSEN SOUNDSCAN), er det ikke pladesalget, der har skabt hype om Oh Land. Men der er tilsyneladende noget i hendes musik, der i høj grad tiltaler music supervisors. Hun er blevet sync'et i så forskellige medier som Honda-reklamen her ovenfor, Victoria's Secret modeshow, en filmtrailer og flere episoder af tv-serien Gossip Girl. Og det er ifølge hendes pladeselskab, Epic, en helt bevidst strategi at få Oh Land placeret en hel masse steder for at skabe en slags viral buzz, som så danner baggrund for næste skridt, der derimod vil fokusere på kanaler som MTV, radio og video.
"Vi var meget tidligt klar over, at Oh Lands musik indeholder mange af de kvaliteter, vi forbinder med anvendelsen i synch's; det er uptempo med en stærk visuel følelse, så det var bare et spørgsmål om at få "hul" på de rigtige partnere for at styrke hendes musikalske univers", udtaler Epic excutive VP of marketing, Lee Stimmel.
I forbindelse med reklamen for Honda Civic, er det Oh Land-tracket "We Turn It Up", der er featured, og det handlede simpelthen om at sætte bilens og sangens "coolness" sammen.
Andrew Charles Kahn fra Good Ear Music Supervision udtaler; "Det var faktisk ret nemt. Vi sendte en række forslag til Honda's reklamebureau, RPA, og mens de lyttede var vi i kontakt via email. Da de kom til Oh Land-tracket, skrev de bare - med store bogstaver; OMG I LOVE TURN IT UP - this one is fucking awesome".
Ifølge Lee Stimmel fra Oh Lands amerikanske pladeselskab Epic, handler det nu om at få hendes musik placeret i de mere traditionelle platforme; MTV, radio, TV m.v. - i håb om, at publikum får sat "et ansigt på" Oh Land, på baggrund af hypen omkring de forskellige reklame- og filmsynch's.
Kilde: BILLBOARD - 11. juni 2011
Tweet