Promus nyheder
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Promus skyder Basic startup 2.0 i gang!

Med gode erfaringer og succés fra vores første Basic startup-forløb, fortsætter vi vores fokus på iværksætteri og entreprenørskab indenfor musikbranchevirksomhed, og starter nu tilmelding til Basic startup 2.0

Vores første hold Basic startup-kursister afsluttede deres forløb med præsentation og pitch af nye spændende projekter i tirsdags, og vi håber selvfølgelig, at de mange idéer bliver en realitet i den kommende tid. Vi fortsætter i hvert fald vores fokus på entreprenørskab indenfor nye musikbranchetiltag, og kan allerede nu præsentere de rå rammer for indhold samt deadlines for vores kommende forårsforløb – Basic startup 2.0.

Som ved Basic startup i efteråret, er der tale om et sammenhængende iværksætterkursus, der skal give deltagere indblik i musikbranchens strukturer og mekanismer, samt de basale redskaber til at udvikle egen virksomhed – alt sammen som led i Promus’ bestræbelser på at støtte og yderligere professionalisere det aarhusianske musikmiljø.

- ”D.I.Y (do-it-yourself), er jo blevet en almindelig brugbar måde at få sin musik ud på. Og det kan sagtens være en fordel for mange artister. Men hvis vi skal sikre et solidt, kreativt og professionelt musikmiljø i byen, er det vigtigt at vi får flere musikorienterede og forretningsdygtige virksomheder, der kan være med til at sikre og holde på fødekæden af både nye talenter, og etablerede udøvere. Det vil give bedre muligheder for vækstlaget, forhåbentlig skabe flere arbejdspladser, og samtidig være med til at styrke byens position på musikområdet herhjemme. Det arbejder vi nu på at styrke via Basic startup” udtaler Jesper Mardahl fra Promus.

Hvem og hvad indeholder Basic startup?
Basic startup henvender sig derfor til nystartede managere, bookere, pladeselskaber, lyddesignere, publishere, music supervisors – og selvfølgelig også musikere, der arbejder med egne udgivelser. Kurset vil sætte fokus på udvikling af forretningsstrategi, kommunikationsplan, musikbranches pengestrømme, aftaler og rettighedsmæssige forhold, strategisk networking, personlige og sociale kompetencer og meget mere.

Undervisningen vil blive varetaget af en lang række kompetente fagfolk, og der vil undervejs blive præsenteret cases fra "det virkelige liv".


Kursusplanen er skitseret
Undervisningen foregår i Promus’ lokaler, Vester Allé 15 – i tidsrummet 16:00 – 19:00 på følgende dage:

I – 7. februar: Kick-off, samt intro til musikbranchen - keynote: t.b.a - intro v/Jesper Mardahl, Promus

II – 21. februar: Musikbranchen - pengestrømme og aftale forhold - v/Jesper Mardahl, Promus

III – 28. februar: ”Tænk dig selv som en virksomhed” v/ John Hermansen - adm. direktør/SBK Scandinavia

IV – 6. marts: ”Tænk dig selv som en virksomhed” v/ John Hermansen - adm. direktør/SBK Scandinavia

V – 13. marts: ”Tænk dig selv som en virksomhed” v/ John Hermansen - adm. direktør/SBK Scandinavia

VI – 20. marts: Networking & skills - t.b.a.

VII – 27. marts. Case-study - t.b.a.

VIII – 10. april: Kommunikation og formidling: t.b.a..

IX – 17. april: Networking & skills - part II: t.b.a..

X – 24. april: Proaktiv planlægning: t.b.a..

XI - 1. maj: Afslutning og præsentation af forretningsplaner: panel: t.b.a.

Der vil være et deltagergebyr på 500,- DKK.

OBS! Der er allerede ansøgningsfrist 16. januar, så hop straks over til vores ansøgningsskema, som du finder her!

For yderligere information, kontakt os gerne via info@promus.dk