Promus nyheder
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Så er der åbnet for tilmelding til CROWD THINK: IDEAS FOR MUSIC 2012

Overskriften for CROWD THINK: IDEAS FOR MUSIC 2012 er: Sammen skaber vi fremtidens musikbranche! Har du mod på at være med, så skynd dig at melde dig til.

For at skabe mere vækst og bedre virksomheder i musikbranchen, har vi brug for nye og bedre idéer. Hvor pladeselskaber, managers og store rettighedsindtægter hører den traditionelle musikbranche til, er der med teknologien, fildelingen, og de sociale medier og digitale distributionsmuligheder sket en ændring i musikbranchens grundvilkår, der har betydet en radikalt forandret arbejdsmetode. Samtidig er musikken noget, der binder hverdagen og os alle sammen i nye netværk, og der er i dag næsten ikke et område, som ikke anvender musik i den ene eller anden form. Der ligger altså et stort potentiale i at udvikle musikbranchens forretningsmetoder. Men for at imødekomme betingelserne og mulighederne i dag, er der behov for nytænkning. Promus applicerer derfor nu netværkstanken på selve idégenereringsprocessen og inviterer til CROWD THINK: IDEAS FOR MUSIC 2012 – og vi udfordrer dermed alle kreative hjerner til at være med!

• Skab din idé
• Find din indre entrepreneur
• Hvor ligger behovene for nyt?
• Hvor mangler innovation i branchen?


Hvilke idéer snakker vi om?
Du behøver ikke at have en færdig idé for at være med, men du skal være indstillet på at tænke og udvikle i fællesskab. Sammen skaber vi idéer, der kan være med til at sikre fremtidens musikbranche. Når dagen er omme, vælger vi de 2 idéer ud, som har størst forretningspotentiale – og stiller et mentorforløb og flere pitch-muligheder til rådighed.

Arbejdsområdet er den udvidede musikbranche – dvs. traditionelle områder som management, labels, publishing og booking kan udfordres, og nyere områder som medier, digital distribution, games, crossmedia, lyddesign og transmediale koncepter udvikles.


Hvad får du ud af at deltage i CROWD THINK?
- Du får først og fremmest en spændende dag, hvor du bliver udfordret og skubbet i forhåbentlig nye retninger.
- Du får sparring på dine idéer i fællesskab
- Du får netværk
- Du får potentielt stillet et videre forløb til udvikling af din forretningsidé til rådighed
- Du får kontaktlister og viden med hjem


Hvem er også med?
Til at styre processen har vi allieret os med Morten Nottelmann, som er Kaospilot og iværksætter. Der skal noget til for at følge med Mortens tankestrømme og idéflow, men tager du udfordringen op, får du effektiv sparring ud af det! Derudover stiller vi 3 ressourcepersoner til rådighed, som har stor erfaring fra musikbranchen og som alle slår et slag for nytænkningen:

Jesper Bay – konsulent i underholdningsindustrien, tidligere ledende stillinger i bl.a. Genlyd, BMG og IFPI Danmark. Har senest startet selskabet Body of Work sammen med upcoming artist Asbjørn, er konsulent for koncertdownload-servicen Next2Live, mentor i Promus’ mentorordning og underviser ved Music Management-uddannelsen på Rytmisk Musikkonservatorium.
Ulrik Ørum-Petersen – partner i multi-foretagendet Volcano, som bl.a. arbejder med management, booking, pr og spillestedsledelse.
Chris Kroer Jensen – stifter af Manifestus, projektmager og konsulent for bl.a. Northside Festival, tidligere direktør i Visit Aarhus og indsamlingschef i Muskelsvindfonden.


Tidspunkt
11. april kl. 9.30-18.30, herefter fællesspisning

Pris
100kr inkl. forplejning og fællesspisning

Er du interesseret i at være med?
Hvis du er interesseret i at deltage i CROWD THINK: IDEAS FOR MUSIC, skal du indsende følgende pr. mail til info@promus.dk:
- et par linjer med din motivation for at deltage
- et par linjer om dig selv eller dit CV
Du er tilmeldt, når du har indbetalt dit deltagergebyr. Obs! max. 25 deltagere.
Deadline for tilmelding er d. 6. april 2012.