Promus nyheder
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Basic startup 3.0. - nu med Godsbanen..

Promus går nu sammen med "produktionscentersøstrene" fra Godsbanen; Aarhus Litteraturcenter, Aarhus Billedkunstcenter og Aarhus Scenekunstcenter, og tilbyder Basic startup–iværksætterkurset til udøvere og aktører indenfor scenekunst, litteratur og billedkunst - og selvfølgelig musikken!

Billedtekst: Basic startup-holdet, efteråret 2011, med Rasmus Stolberg fra Efterklang

Skal du klare dig i et kulturliv, som til stadighed bliver sværere at skabe et levebrød i, er det nødvendigt, at du tænker dig selv som en virksomhed fra starten. Samtidig er der rigtig meget fokus på de kreative miljøer som nyt område med potentiale for decideret vækst.

På den baggrund startede Promus sidste efterår Basic startup-kurset som et komprimeret iværksætterforløb henvendt til aktørerne i musikbranchen.

Promus har i to omgange kørt Basic startup, men udvider nu kurset i et samarbejde med Aarhus Litteraturcenter, Aarhus Billedkunstcenter og Aarhus Scenekunstcenter.

”Med åbningen af Godsbanen, der jo næsten er vores naboer, var det oplagt at inddrage de øvrige produktionscentre, da både billedkunst, teater- og litteraturmiljøet jo står overfor mange af de samme udfordringer, som musikmiljøet. Derfor har vi udvidet Basic startup, og vi ser frem til et rigtig godt samarbejde, der forhåbentlig vil sætte gang i flere nye kulturvirksomheder i Aarhus, og samtidig udbygge og styrke netværket de forskellige miljøer imellem” – udtaler Jesper Mardahl, leder af Promus.

Hvem kan få gavn af Basic Startup?
Basic Startup henvender sig til musikere, billedkunstnere, scenografer, skuespillere og forfattere, managere, redaktører, bookere, pladeselskaber, forlagsfolk, lyddesignere, gallerister, festivalarrangører, publishere, music supervisors – kort sagt alle kulturiværksættere, der ønsker at arbejde professionelt med egen virksomhed.

Hvad lærer man?
Basic Startup er et sammenhængende iværksætterkursus, der giver dig indblik i kulturbranchens strukturer og mekanismer samt de basale redskaber til at udvikle egen virksomhed.
Kurset vil sætte fokus på udvikling af forretningsstrategi, kommunikationsplan, kulturbranchens pengestrømme, aftaler og rettighedsmæssige forhold, strategisk networking, personlige og sociale kompetencer og meget mere.
Undervisningen vil blive varetaget af en lang række kompetente fagfolk, og der vil undervejs blive præsenteret cases fra "det virkelige liv".

Af faste undervisere kan nævnes:

Linda Greve - Udviklingskonsulent, Interdisciplinary Center for Entrepreneurship and Innovation/Aarhus Universitet
John Hermansen – direktør/SBK Scandinavia
Morten Nottelmann – konsulent/Kaospiloterne
Anders Lange – journalist og underviser ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Cases fra ”det virkelige liv” har tidligere været præsenteret af Rasmus Stolberg fra Efterklang og Ulrik Ørum-Petersen/Volcano Management.

Program, pris og tilmelding
Det endelige program offentliggøres i begyndelsen af august på promus.dk
Det koster 500 kr. at deltage i kurset, som strækker sig over 12 uger med en ugentlig undervisningsdag på tirsdage fra 17-20 – første gang er tirsdag 11. september 2012.


Hent ansøgningsskema her! - og send den til info@promus.dk senest 29. august.