De 5 bud!
Diskussioner og debatfora i hele verden gløder med spændende og vidtrækkende forslag til hvordan musikbranchen skal møde fremtidens udfordringer - Promus har et par forslag, eller fem:
Her på Promus vil vi da heller ikke holde os tilbage, og har da også et par bud på hvordan man måske kan gøre tilværelsen i musikbranchen en bønne bedre. Det er på igen måde de ”vises sten”, men med et øget fokus på nedenstående 5 bud, er man måske bedre rustet til morgendagen - ihvertfald mens vi venter på den store forkromede løsning!
1. Optimér dine aktiver – ryst posen, udnyt dine rettigheder andre steder og i nye sammenhænge.
2. Styrk dine kompetencer – søg uddannelse, dan netværk og hent viden.
3. Tænk strategisk – læg en plan, find nye samarbejdspartnere og vær ikke bange for at gi’ for at kunne modtage.
4. ”Monetize” – lyder måske grimt, men der er altså ikke noget galt i at tjene penge på dine aktiviteter. Og netop fordi at der skal hentes på gyngerne hvad der tabes på karrusellerne, er det vigtigere end nogensinde.
5. Skab tilgængelighed – ”accessibility”, eller enkel og simpel adgang til rettigheder m.v., er mantraet. Pengestrømmene i musikbranchen er komplicerede nok i forvejen, og skal der arbejdes mere på tværs af kultur og erhverv, handler det i høj grad om simpel tilgængelighed.
- og så skal vi jo på ingen måde glemme synligheden på nettet via de social medier, samt i det hele taget at holde fokus på fans.
Som nævnt, er ovenstående et par bud – har du selv nogen, eller bare kommentarer og indspark, så fortæl os endelig din mening på vores blog-siden, som du finder her!
1. Optimér dine aktiver – ryst posen, udnyt dine rettigheder andre steder og i nye sammenhænge.
2. Styrk dine kompetencer – søg uddannelse, dan netværk og hent viden.
3. Tænk strategisk – læg en plan, find nye samarbejdspartnere og vær ikke bange for at gi’ for at kunne modtage.
4. ”Monetize” – lyder måske grimt, men der er altså ikke noget galt i at tjene penge på dine aktiviteter. Og netop fordi at der skal hentes på gyngerne hvad der tabes på karrusellerne, er det vigtigere end nogensinde.
5. Skab tilgængelighed – ”accessibility”, eller enkel og simpel adgang til rettigheder m.v., er mantraet. Pengestrømmene i musikbranchen er komplicerede nok i forvejen, og skal der arbejdes mere på tværs af kultur og erhverv, handler det i høj grad om simpel tilgængelighed.
- og så skal vi jo på ingen måde glemme synligheden på nettet via de social medier, samt i det hele taget at holde fokus på fans.
Som nævnt, er ovenstående et par bud – har du selv nogen, eller bare kommentarer og indspark, så fortæl os endelig din mening på vores blog-siden, som du finder her!
Tweet