
Meet The Publishers...
I de sidste par år har Promus haft fokus på at få netværket og "eksporteret" danske sange og sangskrivere via en række speed-meetings under SPOT Festivalen. Sidste år havde vi besøg af en række tyske music supervisors og publishingfolk, men i år har bredt paletten lidt ud på nationaliteterne, og kan nu byde velkommen til en række internationale top-publishere og synch-folk fra sverige, USA, England - og Tyskland - under overskriften, "Meet The Publishers".
Tjek det ud - og kom gi' dit pitch!
Der har de sidste mange år været et stort fokus på dansk musikeksport. Kernen i dette fokus er en målrettet eksport af specifikke udøvende bands og kunstnere. Alt i alt rigtig godt, og for nogen har det jo også betydet, at verden udenfor Danmark er blevet en del af en seriøs markedsstrategi. Tyskland er jo i de senere år blevet et vigtigt marked for dansk musik.
Forleden bragte Politiken så en artikel om den stigende succes for de danske sangskrivere i udlandet – eksemplificeret med danske sangskrivere, der leverer hitsange til bl.a. det voksende koreanske marked, og den seneste kobling mellem et dansk rockband og et internationalt mega-brand. Denne gang med The Kissaway Trail, hvis ”New Lipstick” indgår i lanceringen af Googles nye brille. Tidligere er The Blue Van’s musik levet brugt, eller ”sync’et” som det hedder, i forbindelse med lanceringen af den første iPad – endda som spot under Oscar-uddelingen for et par år siden. En anden interessant historie i artiklen handler Choir Of Young Believers titelsang fra TV-serien, ”Broen”, ”Hollow Talks”, der er nu er blevet udgivet med den amerikanske sanger Josh Groban, og som nu ligger lunt i toppen af Billboard-albumlisten (p.t.#5).
Derfor er det også vigtigt at bibeholde fokus på det store potentiale der for danske producere, sangskrivere og publishere – altså at styrke en form for ”music copyright export”-strategi. Og Promus tog da også initiativ til - i samarbejde med Koda - at arrangere en mindre høring med titlen, "How To "Beat" The Swedes", hvor en lang række af landets aktører; sangskrivere, producere, publishere, sangskriverorganisationer, Koda, SPOT, MXD m.v., var samlet for at diskutere nye tiltag indenfor området.
Der er ikke lavet en samlet strategi endnu, men der er tiltag på vej under MXD-hatten. Men et af de områder, alle var enige om, er behovet for at styrke det internationale netværk. Og derfor arrangerer Promus igen i år under SPOT Festivalen - i samarbejde med DPA/Danske Populær Autorer - en ny omgang "speed meeting" hvor danske sangskrivere, producere, publishere, managere, labels m.v., får mulighed for at møde en række "tunge" internationale drenge og piger indenfor området.
Kom og mød:
Pelle Lidell - Head of A&R, Universal Music Publishing, Stockholm
Christoffer Lindh - A&R, SONY/ATV-EMI Music Publishing, Stockholm
Johan Ekelund - Co-founder, Kobalt Music, Stockholm
Pia Hoffmann - Music Supervisor, Hamburg
Yasmine Gallus - Song Marketing, Budde Music, Berlin
Devon DeVries - A&R, SONY/ATV, Nashville
Sophie Urquhart - Sync manager, Tin Drum Music, London
Dan Dunbar, Sync manager, The Sync Agency, London
Nick Morgan, Head of Rights & Talent, FRUKT, London
Fredrik Nedelmann, General Manager, Freibank Musikverlag, Hamburg
Jesper Gadeberg, Manager, Musicstylist.com, København
Der tildeles ca. 5. min pr. deltager efter "først-til-mølle"-princippet.
Tilmelding via info@promus.dk er obligatorisk. Vi gør endvidere opmærksom på, at der kræves SPOT-armbånd for at deltage.
Hvis du ønsker at vide mere om publishing og sync, så tjek vores to små "kompendier" her:
Basic publishing
Publishing - en introduktion v/Ole Dreyer - formand DMFF, Dansk Musikforlægger Forening
Forleden bragte Politiken så en artikel om den stigende succes for de danske sangskrivere i udlandet – eksemplificeret med danske sangskrivere, der leverer hitsange til bl.a. det voksende koreanske marked, og den seneste kobling mellem et dansk rockband og et internationalt mega-brand. Denne gang med The Kissaway Trail, hvis ”New Lipstick” indgår i lanceringen af Googles nye brille. Tidligere er The Blue Van’s musik levet brugt, eller ”sync’et” som det hedder, i forbindelse med lanceringen af den første iPad – endda som spot under Oscar-uddelingen for et par år siden. En anden interessant historie i artiklen handler Choir Of Young Believers titelsang fra TV-serien, ”Broen”, ”Hollow Talks”, der er nu er blevet udgivet med den amerikanske sanger Josh Groban, og som nu ligger lunt i toppen af Billboard-albumlisten (p.t.#5).
Derfor er det også vigtigt at bibeholde fokus på det store potentiale der for danske producere, sangskrivere og publishere – altså at styrke en form for ”music copyright export”-strategi. Og Promus tog da også initiativ til - i samarbejde med Koda - at arrangere en mindre høring med titlen, "How To "Beat" The Swedes", hvor en lang række af landets aktører; sangskrivere, producere, publishere, sangskriverorganisationer, Koda, SPOT, MXD m.v., var samlet for at diskutere nye tiltag indenfor området.
Der er ikke lavet en samlet strategi endnu, men der er tiltag på vej under MXD-hatten. Men et af de områder, alle var enige om, er behovet for at styrke det internationale netværk. Og derfor arrangerer Promus igen i år under SPOT Festivalen - i samarbejde med DPA/Danske Populær Autorer - en ny omgang "speed meeting" hvor danske sangskrivere, producere, publishere, managere, labels m.v., får mulighed for at møde en række "tunge" internationale drenge og piger indenfor området.
"Meet The Publishers" - fredag d. 3. maj, kl. 10:00 - 13:00 - i Promus:
Kom og mød:
Pelle Lidell - Head of A&R, Universal Music Publishing, Stockholm
Christoffer Lindh - A&R, SONY/ATV-EMI Music Publishing, Stockholm
Johan Ekelund - Co-founder, Kobalt Music, Stockholm
Pia Hoffmann - Music Supervisor, Hamburg
Yasmine Gallus - Song Marketing, Budde Music, Berlin
Devon DeVries - A&R, SONY/ATV, Nashville
Sophie Urquhart - Sync manager, Tin Drum Music, London
Dan Dunbar, Sync manager, The Sync Agency, London
Nick Morgan, Head of Rights & Talent, FRUKT, London
Fredrik Nedelmann, General Manager, Freibank Musikverlag, Hamburg
Jesper Gadeberg, Manager, Musicstylist.com, København
Der tildeles ca. 5. min pr. deltager efter "først-til-mølle"-princippet.
Tilmelding via info@promus.dk er obligatorisk. Vi gør endvidere opmærksom på, at der kræves SPOT-armbånd for at deltage.
Hvis du ønsker at vide mere om publishing og sync, så tjek vores to små "kompendier" her:
Basic publishing
Publishing - en introduktion v/Ole Dreyer - formand DMFF, Dansk Musikforlægger Forening
Tweet