Promus nyheder
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Promus med i nyt stærkt samarbejde omkring SPOT Festivalen!

SPOT MUSIC, FILM & INTERACTIVE: Med målsætningen om at skabe Nordens stærkeste og mest markante festival med fokus på musik, film og interactive går Filmby Aarhus, Shareplay og Promus i samarbejde med SPOT Festival. Helt i SPOTs ånd er fokus i det nye tiltag skarpt rettet mod det nordiske, talentmassen samt tværgående samarbejder, der kan udvikle nye værdier – og skabe vækst og omsætning.


”Dette nye SPOT-samarbejde på tværs af brancher, kompetencer og interessenter vil give mere oplevelses-værdi for SPOT-gæsterne. Men det skal i lige så høj grad bidrage til at skabe nye produkter, nye serviceydelser og inspirere til nye samarbejdskonstellationer til gavn for de respektive brancher. Vi ønsker i fællesskab at udfordre det eksisterende”.

Udtalelsen kommer fra SPOT Festival, Aarhus Filmby, Shareplay og Promus i forbindelse med det nye samarbejde:

For SPOT er musik. Men også meget mere. Efter tilløb på de seneste festivaler bliver førsteudgaven af det nye samarbejde SPOT Music, Film & Interactive en realitet under den kommende SPOT Festival i maj i Aarhus. Det sker med:

+ SPOT Film: To-dages film-festival 1.-2. maj arrangeret af Filmby Aarhus i samarbejde med Øst For Paradis, som også er rammen. Det er film skabt af en række nyere nordiske talenter og filmskabere – i et program med stærk publikumsappel. Herudover afvikles masterclasses m.v.

+ SPOT Interactive: 2. maj afvikler Shareplay ‘SPOT Interactive Conference’ på Godsbanen, som med nytænkende danske og internationale oplægsholdere vil sætte fokus på, hvordan du med interaktive medieoplevelser kan nå nye målgrupper og etablere nye indtjeningsmuligheder m.v.

+ Og så er der SPOT Music: SPOTs store musikprogram 3.-4. maj i det centrale Aarhus, som kommer til at præsentere adskillige genrekrydsende projekter, vægtige seminarer – bl.a. stort publisher-seminar arrangeret af Promus med titlen "Meet The Publishers" – ud over de over 100 koncerter med, fortrinsvis, nyere danske og nordiske navne.

For alle tre dele gælder det, at fokus vil være rettet mod det nordiske, på talenterne og på at skabe nyt – såvel i udtryk som hvad afsætning angår. Hvilket igen lover godt for publikums mulige oplevelser og ekstra gevinst ved det nye samarbejde.

SPOT Music, Film & Interactive er dybest set en naturlig udvikling af SPOT Festivalen. Målsætningen om årligt at skabe Nordens stærkeste og mest markante festival for de tre områder bygger på det faktum at musikken, filmen og den interaktive verden for længst har gennembrudt genrerammerne og samarbejder med hinanden i alle mulige konstellationer. Film og spil bruger musik. Musikken bruger visuals, animationer etc. Musikere, filmfolk, medier, designere, reklameverdenen og publikum tager internettet i brug og på tværs af det hele opstår nye interaktionsformer.

På samarbejdets vegne siger SPOT Festivalens leder Gunnar K. Madsen:

- Det er ikke i morgen, men NU Aarhus må melde sig ind i kampen om at blive én af fremtidens betydende byer i Europa! Som eksponent for evnen til at skabe vækst. Som mødested for viden og innovation. De konkrete målsætninger er mange – men kursen er fælles: Musik, film og interaktive medier er kulturelle og erhvervsmæssige søskende. Vi skal ikke opfinde nye modeord – men vise og styrke den konkrete virkelighed og skabe plads for talent og kompetence, siger Gunnar Madsen.

Promus' rolle i samarbejdet bliver et fokus på de mere "interne" aktiviteter henvendt til både til film, interactive- og musikbranchen. Som nævnt med speedmeeting-eventet "Meet The Publishers", hvor en række internationale musikforlægere og music supervisors mødes med danske musikbranchefolk for at skabe nye netværk og forretningsmæssige relationer.

Og så står Promus også for en ”master class” med Jack Horner, Executive Creative Director, FRUKT Communications i London, med fokus på de nye samarbejder mellem underholdning og erhverv – altså et aktuelt eksempel på nutidens tværgående tendens.

SPOTs seminar-program vil løbende blive afsløret og opdateret på SPOT-sitet – indtil da: læs mere om “Meet The Publishers” her.