Promus nyheder
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Promus Publishing Academy - nyt akademi med fokus på musikrettigheder.

Promus er gået sammen med Koda, Dansk Musikforlæggerforening/DMFF, Det Jyske Musikkonservatorium og en række brancheaktører, om udviklingen af et ”akademi”, der målrettet og kontinuerligt arbejder på at styrke kompetencer, viden og netværk indenfor publishing og rettighedsområdet. Promus Publishing Academy bliver et intensivt forløb over 9 tirsdage med opstart 1. oktober i år.

Det hele starter som bekendt med en sang. Det har altid været grundstoffet i musikken. Men en sang er også et værk, eller en rettighed, og denne rettighed danner baggrund for hele det pengemæssige økosystem i musikbranchen.

Musikbranchen har som bekendt været under kraftig forandring i de seneste mange år, og vi bevæger os stadigt hastigere fra det fysiske til det digitale. Det betyder, at musikken flyder næsten grænseløst ud på flere og flere platforme, og der udfolder sig hele tiden nye muligheder for musikkens anvendelse i film, reklamer, som lydidentitet og i spil. Så paletten er blevet bredere – ikke bare for de ”udøvende” sangskrivere, men i høj grad også for producerteams, ”ikke-udøvende” sangskrivere og filmkomponister.

I takt med det stadigt pressede traditionelle musikmarked, bliver forståelsen og arbejdet med at udnytte og optimere disse rettigheder i den nuværende og fremtidige digitale- og globale virkelighed, mere og mere vigtig for den danske musikbranche.

På den baggrund er Promus gået sammen med Koda, Dansk Musikforlæggerforening/DMFF, Det Jyske Musikkonservatorium og en række brancheaktører, om udviklingen af et ”akademi”, der målrettet og kontinuerligt arbejder på at styrke kompetencer, viden og netværk indenfor feltet under navnet Promus Publishing Academy.

Promus Publishing Academy skydes i gang allerede til efteråret, og bliver et intensivt forløb over 9 tirsdage med fokus på hele rettigheds- og forvaltningsområdet, indføring i arbejdet med værker og rettigheder over en bred kam; opstart af publishingvirksomhed og arbejdsområderne her, rettighedsjunglen, kontrakter, pengestrømme, nye medier, den digitale virkelighed, producerteams og sangskrivere, co-writing, film og musik, music supervisor, audio branding, "music copyright export", internationale forhold og netværk.

Målgruppen er både nuværende og kommende professionelle musikbranchefolk, music management studerende, sangskrivere/producere, – og aktører fra de beslægtede områder; reklame, film, TV og interactive-området.

Indhold og undervisning bliver udarbejdet og forestået af repræsentanter fra Koda, DMFF og en række branchefolk.

Nærmere info om ansøgning, optagelse og deltagerpris følger i starten af august. Send evt. mail til info@promus.dk hvis du ønsker at deltage og få tilsendt information.