Check The Music Industry Report
Ønsker du at få lidt daglige inputs på hvad der rører sig i den internationale musikbranche, så check The Music Industry Report.
The Music Industry Report samler dagligt links til artikler med aktuelle emner indenfor den internationale musikbranche - fra det meste af verden., og sender til dig som nyhedsbrev.
I deres seneste nyhedsbrev, er der bl.a. links til en meget interessant - og efter danske forhold - aktuel artikel, der sætter fokus på de nye samarbejdsforhold og relationer mellem bands/artister og den mere "kommercielle" industri.
Diskussionen kører jo herhjemme på baggrund af Unibrews og Kashmir's - "Tak Rock"-kampagne, og der er sågar udarbejdet en rapport, der af "afmonterer" artisternes traditionelle angst og bekymring for "at sælge ud" overfor deres fanbase, når de indgår i disse samarbejder.
Men forholdene i England, som førnævnte link henviser til, er langt mere udviklede - om man vil. For det første slår artiklen fast, at fænomenet på ingen måde er nyt - hvilket jo ikke er raketvidenskab. Men pointen er, at få et samarbejde mellem et band/artist og en kommerciel aktør, til at være et gensidigt "win-win"-forhold, der kan handle mange flere ting og elementer, end bare at få et band til at anbefale et bestemt produkt. Således er mange samarbejdsforhold i England udvidet til eksempelvis også at omfatte decideret salg og distribution. Faithless' seneste album er således kun tilgængeligt i England via supermarkedskæden Tesco, og digitalt via iTunes.
Check artiklen, der er linket fra det engelske MarketingWeek her!, og tilmeld dig The Music Industry Report's nyhedsbrev her!>
Check også den danske undersøgelse, som vi tidligere har omtalt under overskriften "Rock og reklamer er ok" , her!
I deres seneste nyhedsbrev, er der bl.a. links til en meget interessant - og efter danske forhold - aktuel artikel, der sætter fokus på de nye samarbejdsforhold og relationer mellem bands/artister og den mere "kommercielle" industri.
Diskussionen kører jo herhjemme på baggrund af Unibrews og Kashmir's - "Tak Rock"-kampagne, og der er sågar udarbejdet en rapport, der af "afmonterer" artisternes traditionelle angst og bekymring for "at sælge ud" overfor deres fanbase, når de indgår i disse samarbejder.
Men forholdene i England, som førnævnte link henviser til, er langt mere udviklede - om man vil. For det første slår artiklen fast, at fænomenet på ingen måde er nyt - hvilket jo ikke er raketvidenskab. Men pointen er, at få et samarbejde mellem et band/artist og en kommerciel aktør, til at være et gensidigt "win-win"-forhold, der kan handle mange flere ting og elementer, end bare at få et band til at anbefale et bestemt produkt. Således er mange samarbejdsforhold i England udvidet til eksempelvis også at omfatte decideret salg og distribution. Faithless' seneste album er således kun tilgængeligt i England via supermarkedskæden Tesco, og digitalt via iTunes.
Check artiklen, der er linket fra det engelske MarketingWeek her!, og tilmeld dig The Music Industry Report's nyhedsbrev her!>
Check også den danske undersøgelse, som vi tidligere har omtalt under overskriften "Rock og reklamer er ok" , her!
Tweet