Promus nyheder
10.10.22:
5.3.22:
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Check The Music Industry Report

Ønsker du at få lidt daglige inputs på hvad der rører sig i den internationale musikbranche, så check The Music Industry Report.

The Music Industry Report samler dagligt links til artikler med aktuelle emner indenfor den internationale musikbranche - fra det meste af verden., og sender til dig som nyhedsbrev.

I deres seneste nyhedsbrev, er der bl.a. links til en meget interessant - og efter danske forhold - aktuel artikel, der sætter fokus på de nye samarbejdsforhold og relationer mellem bands/artister og den mere "kommercielle" industri.

Diskussionen kører jo herhjemme på baggrund af Unibrews og Kashmir's - "Tak Rock"-kampagne, og der er sågar udarbejdet en rapport, der af "afmonterer" artisternes traditionelle angst og bekymring for "at sælge ud" overfor deres fanbase, når de indgår i disse samarbejder.

Men forholdene i England, som førnævnte link henviser til, er langt mere udviklede - om man vil. For det første slår artiklen fast, at fænomenet på ingen måde er nyt - hvilket jo ikke er raketvidenskab. Men pointen er, at få et samarbejde mellem et band/artist og en kommerciel aktør, til at være et gensidigt "win-win"-forhold, der kan handle mange flere ting og elementer, end bare at få et band til at anbefale et bestemt produkt. Således er mange samarbejdsforhold i England udvidet til eksempelvis også at omfatte decideret salg og distribution. Faithless' seneste album er således kun tilgængeligt i England via supermarkedskæden Tesco, og digitalt via iTunes.

Check artiklen, der er linket fra det engelske MarketingWeek her!, og tilmeld dig The Music Industry Report's nyhedsbrev her!

Check også den danske undersøgelse, som vi tidligere har omtalt under overskriften "Rock og reklamer er ok" ,
her!