Promus nyheder
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Forslag til eventstrategi sendes i høring

Aarhus Kommune har ikke tidligere haft en samlet overordnet eventstrategi, men med øget fokus på events og mulighederne heri, har man fundet det relevant at lave en samlet strategi for området. Find oplægget her, og husk at der er høringsperiode frem til 11. august.

Aarhus er som bekendt en aktiv og mangfoldig kultur og eventby med et væld af både store og små begivenheder indenfor sport, musik, scenekunst, film, gastronomi samt events af erhvervsmæssig karakter. Mangfoldigheden i byens begivenheder gør Aarhus til en alsidig kultur og eventby. Aarhus skal i 2017 være Europæisk Kulturhovedstad og satsningen sætter en ny retning for Aarhus og giver mulighed for at løfte byen til et nyt højere niveau.

Derfor ønsker Aarhus Kommune en samlet overordnet eventstrategi, med øget fokus på events og mulighederne heri.

Strategien skal være en paraplystrategi, som understøtter byens andre strategier, politikker og vækstplaner. Strategien har til formål at sætte en overordnet retning på, hvad Aarhus Kommune vil prioritere fremadrettet og konkretiserer, hvad byen har særligt fokus på og ønsker at skabe i tæt samarbejde med de mange professionelle og dygtige eventaktører Aarhus rummer.

Visionen er at skabe en aktiv og unik eventby, som skal bidrage til at skabe værdi og vækst. Aarhus skal være mere kendt nationalt som eventby og internationalt som kulturby og kulturhovedstad i 2017. Strategien skal bidrage til Aarhus’ styrkeposition som en by der eksperimenterer, gentænker og samarbejder og den skal overordnet set bidrage til vækst, udvikling og samarbejder samt oplevelser.

Eventstrategien udformes af kommunens eventstyregruppe som består af repræsentanter fra Borgmesterens Afdeling, Magistratsafdelingen for Kultur og Borgerservice samt Magistratsafdelingen for Teknik og Miljø


Derfor ønsker Aarhus Kommune en samlet overordnet eventstrategi, med øget fokus på events og mulighederne heri.

Fin forslaget til strategien her, og husk du kan give dit besyv med inden 11. august!