
Ta' med til "GIPFELTREFFEN 2014"!
For de mindre tyskkyndige, betyder "Gipfeltreffen" topmøde. Og topmøde det er lige præcis hvad det er, når ROSA, MXD, Factory 92 og Promus inviterer til møde mellem repræsentanter for den tyske og danske musikbranche over 2 intense seminardage på Schackenborg Slotskro. Så hvis du arbejder seriøst og professionelt med danske bands og artister på det store og vigtige tyske marked, så læs lige videre her!
Foto fra v. til h.: Matthias Böttcher/GoodToGo / Rough Trade / Groove Attack, Michael Bisping/ A.S.S. Concerts, Thorsten Freese/Believe Digital, Stephan Thanscheidt/FKP Scorpio & Christian Fischer/Piranha
"Gipfeltreffen"! - invitation til topmøde mellem den tyske og den danske musikbranche - 30. og 31. oktober 2014.
1. HVAD?
„GIPFELTREFFEN“ er et eksklusivt 48 timers møde mellem 18 ledere fra den danske og tyske musikbranche. Mødet organiseres på initiativ af ROSA – Dansk Samråd, PROMUS, MXD - Music Export Denmark og FACTORY 92.
„GIPEFELTREFFEN“ er debat, erfaringsudveksling og netværk.
Det er ambitionen, at „GIPFELTREFFEN“ skal udvikle sig til en tilbagevendende begivenhed, hvor musikbranchefolk fra Danmark og Tyskland får mulighed for at diskutere konkrete projekter, samarbejde, styrke netværk og identificere nye forretningsmuligheder, under mere sociale, intime og fokuserede rammer end ved de mere traditionelle branchefestivaler. Det er samtidigt et mål, at mødet frembringer konkrete guidelines og informationer, der kan styrke de to markeder og kulturlivs indbyrdes samarbejde og udvikling.
2. HVORFOR?
Tyskland er Europas største musikimportmarked. Danmark har en bred og kompetent musikproduktion med internationalt potentiale og ambitioner. Det er derfor helt naturligt at den danske musikbranche har rettet sit eksportfokus mod Tyskland. Et fokus, der bestemt også har genereret eksportresultater for Danmark. Men vi er naturligvis ikke det eneste land i verden med fokus på Tyskland. Læg hertil at den tyske musikbranche fungerer noget anderledes end den danske. Hvor musiksalget er ca. 80% digitalt i Danmark, er det f.eks. fortsat ca. 70% fysisk i Tyskland. Så der kan nemt opstå misforståelser når forretningsplanen skal finjusteres med vores vores tyske partnere. I en tid hvor konkurrencen er stigende og de internationale samarbejdspartner-alternativer mangfoldige, er det derfor altafgørende, at den danske musikbranche aktivt signalerer sin interesse i at vedligeholde og udvikle det gode samarbejde med vores tyske kollegaer.
Af denne grund indkalder ROSA, PROMUS, MXD og FACTORY 92 til to dage med fokus på erfaringsudveksling, nye tiltag og ikke mindst styrkelsen af nye værdifulde netværk mellem musikbranchefolk fra Danmark og Tyskland. Rammerne på Schackenborg Slotskro muliggør ro og tid til fordybelse på en charmerende „hjemmebane“.
3. HVOR & HVORNÅR?
Schackenborg Slotskro, Slotsgaden 42, 6270 Tønder
Den 30. og 31. oktober 2014.
4. PROGRAM
Torsdag 30. oktober
• 13:00 - 15:00: Gunnar K. Madsen fra ROSA/SPOT Festival byder velkommen på vegne af
arrangørerne efterfulgt af frokost
• 15:00 - 18:00: Round table session modereret af Jesper Bay, musikbranchekonsulent/Music
Matters: Hvordan styrker vi eksport- og importsamarbejdet mellem Danmark
og Tyskland?
• 18:00 - 19:00: Pause
• 19:00 - 21:00: Middag
• 21:00 - ??:??: Frit program & networking
Fredag 31. oktober
• 08:00 - 10:00: Morgenmad
• 10:00 - 16:00: Udflugt: Rømø frokost, strand & sejltur
• 16:00 - 18:00: Round table session modereret af Christian Buhl, FACTORY 92: Lessons
learned from Gipfeltreffen #1
• 18:00 - 19:00: Pause
• 19:00 - 21:00: Middag
• 21:00 - ??:??: Frit program & networking
Lørdag 1. november
• 08:00 - 10:00: Morgenmad, afsked, SLUT.
5. DE TYSKE DELTAGERE
Fra tysk side deltager bl.a.
- Matthias Böttcher, Director for GoodToGo / Rough Trade / Groove Attack
Rough Trade/GoodtoGo/Groove Attack label- og distributionssammenslutningen konkurrerer idag på lige fod om markedsandel med de tre majors i Tyskland
- Stephan Thanscheidt, Managing Director, FKP Scorpio
Producerer Tysklands førende festivaler Hurricane og Southside, booker +300 tours om året, medejer Northside og Tinderbox, etc
- Michael Bisping, Managing Director, A.S.S. Concerts / Selective Artist / Dragon Productions
Bisping har været med til at udvikle de tyske live-karrierer for store danske navne som Volbeat, Medina og Tina Dickow
- Christian Fischer, Marketingchef, Piranha
Udgiver førende tyske musikblade som Spex, Classic Rock, Juice, Groove, Piranha, etc.
- Thorsten Freese, Managing Director GSA, Believe Digital
Europas største uafhængige digitale distributør har allerede +300 medarbejdere i +20 lande og den tyske afdeling er og har været yderst toneangivende
6. VILKÅR
- „GIPFELTREFFEN“ er primært for danske musikbranchefolk, der arbejder med tyske partnere.
- De danske såvel som tyske deltagere er alle ledere i deres respektive organisationer
- Pris for deltagelse i „GIPFELTREFFEN“ er 2.000,- DKR, der dækker 2 x overnatning (i enkeltværelse), samt forplejning (den fulde pakke; med morgen-, middags- og aftensmad).
- Pladserne er begrænsede så det er “først-til-mølle“.
- Tilmelding til Christian Buhl, FACTORY 92 - buhl@factory92.eu
For yderligere information - Jesper Mardahl/Promus - jesper@promus.dk
"Gipfeltreffen" støttes af Statens Kunstfond
"Gipfeltreffen"! - invitation til topmøde mellem den tyske og den danske musikbranche - 30. og 31. oktober 2014.
1. HVAD?
„GIPFELTREFFEN“ er et eksklusivt 48 timers møde mellem 18 ledere fra den danske og tyske musikbranche. Mødet organiseres på initiativ af ROSA – Dansk Samråd, PROMUS, MXD - Music Export Denmark og FACTORY 92.
„GIPEFELTREFFEN“ er debat, erfaringsudveksling og netværk.
Det er ambitionen, at „GIPFELTREFFEN“ skal udvikle sig til en tilbagevendende begivenhed, hvor musikbranchefolk fra Danmark og Tyskland får mulighed for at diskutere konkrete projekter, samarbejde, styrke netværk og identificere nye forretningsmuligheder, under mere sociale, intime og fokuserede rammer end ved de mere traditionelle branchefestivaler. Det er samtidigt et mål, at mødet frembringer konkrete guidelines og informationer, der kan styrke de to markeder og kulturlivs indbyrdes samarbejde og udvikling.
2. HVORFOR?
Tyskland er Europas største musikimportmarked. Danmark har en bred og kompetent musikproduktion med internationalt potentiale og ambitioner. Det er derfor helt naturligt at den danske musikbranche har rettet sit eksportfokus mod Tyskland. Et fokus, der bestemt også har genereret eksportresultater for Danmark. Men vi er naturligvis ikke det eneste land i verden med fokus på Tyskland. Læg hertil at den tyske musikbranche fungerer noget anderledes end den danske. Hvor musiksalget er ca. 80% digitalt i Danmark, er det f.eks. fortsat ca. 70% fysisk i Tyskland. Så der kan nemt opstå misforståelser når forretningsplanen skal finjusteres med vores vores tyske partnere. I en tid hvor konkurrencen er stigende og de internationale samarbejdspartner-alternativer mangfoldige, er det derfor altafgørende, at den danske musikbranche aktivt signalerer sin interesse i at vedligeholde og udvikle det gode samarbejde med vores tyske kollegaer.
Af denne grund indkalder ROSA, PROMUS, MXD og FACTORY 92 til to dage med fokus på erfaringsudveksling, nye tiltag og ikke mindst styrkelsen af nye værdifulde netværk mellem musikbranchefolk fra Danmark og Tyskland. Rammerne på Schackenborg Slotskro muliggør ro og tid til fordybelse på en charmerende „hjemmebane“.
3. HVOR & HVORNÅR?
Schackenborg Slotskro, Slotsgaden 42, 6270 Tønder
Den 30. og 31. oktober 2014.
4. PROGRAM
Torsdag 30. oktober
• 13:00 - 15:00: Gunnar K. Madsen fra ROSA/SPOT Festival byder velkommen på vegne af
arrangørerne efterfulgt af frokost
• 15:00 - 18:00: Round table session modereret af Jesper Bay, musikbranchekonsulent/Music
Matters: Hvordan styrker vi eksport- og importsamarbejdet mellem Danmark
og Tyskland?
• 18:00 - 19:00: Pause
• 19:00 - 21:00: Middag
• 21:00 - ??:??: Frit program & networking
Fredag 31. oktober
• 08:00 - 10:00: Morgenmad
• 10:00 - 16:00: Udflugt: Rømø frokost, strand & sejltur
• 16:00 - 18:00: Round table session modereret af Christian Buhl, FACTORY 92: Lessons
learned from Gipfeltreffen #1
• 18:00 - 19:00: Pause
• 19:00 - 21:00: Middag
• 21:00 - ??:??: Frit program & networking
Lørdag 1. november
• 08:00 - 10:00: Morgenmad, afsked, SLUT.
5. DE TYSKE DELTAGERE
Fra tysk side deltager bl.a.
- Matthias Böttcher, Director for GoodToGo / Rough Trade / Groove Attack
Rough Trade/GoodtoGo/Groove Attack label- og distributionssammenslutningen konkurrerer idag på lige fod om markedsandel med de tre majors i Tyskland
- Stephan Thanscheidt, Managing Director, FKP Scorpio
Producerer Tysklands førende festivaler Hurricane og Southside, booker +300 tours om året, medejer Northside og Tinderbox, etc
- Michael Bisping, Managing Director, A.S.S. Concerts / Selective Artist / Dragon Productions
Bisping har været med til at udvikle de tyske live-karrierer for store danske navne som Volbeat, Medina og Tina Dickow
- Christian Fischer, Marketingchef, Piranha
Udgiver førende tyske musikblade som Spex, Classic Rock, Juice, Groove, Piranha, etc.
- Thorsten Freese, Managing Director GSA, Believe Digital
Europas største uafhængige digitale distributør har allerede +300 medarbejdere i +20 lande og den tyske afdeling er og har været yderst toneangivende
6. VILKÅR
- „GIPFELTREFFEN“ er primært for danske musikbranchefolk, der arbejder med tyske partnere.
- De danske såvel som tyske deltagere er alle ledere i deres respektive organisationer
- Pris for deltagelse i „GIPFELTREFFEN“ er 2.000,- DKR, der dækker 2 x overnatning (i enkeltværelse), samt forplejning (den fulde pakke; med morgen-, middags- og aftensmad).
- Pladserne er begrænsede så det er “først-til-mølle“.
- Tilmelding til Christian Buhl, FACTORY 92 - buhl@factory92.eu
For yderligere information - Jesper Mardahl/Promus - jesper@promus.dk
"Gipfeltreffen" støttes af Statens Kunstfond
Tweet