
Kom til Basic Music Supervision- og Basic Music Branding master class i Promus!
Promus afholder nu to arrangementer med fokus på musikkens vej til reklame, TV, film og brands, under overskrifterne Basic Music Supervision og Basic Music Branding. Her kan du møde en række af branchens topfolk, Andreas Nielsen/Crunchy Tunes, Mette Zähringer/Iceberg Music Group, Jesper Gadeberg/Musicstylist, Signe SigneSigne/Nelson Can, Søren Sko/Brand In Music & Rasmus Hamann/KnowTheirName, der vil fortælle om deres arbejde.
Music supervision, placement, TV, film, synch, branding partnerskaber, trailers - ja, alle de muligheder der er for at arbejde med sange og rettigheder på andre platforme end de mere traditionelle, har igennem længere tid været et stort fokusområde for Promus. Det tager sit udgangspunkt i den kraftige forandring, som musikbranchen jo har været i, og vel stadig er under. Vi bevæger os stadigt hastigere fra det traditionelle fysiske marked til det digitale, og musikken flyder næsten grænseløst ud på flere og flere platforme, men det giver samtidig nye muligheder for musikkens anvendelse - udover koncerter og salg af musik. Og her er det i høj grad brugen af musik i film, reklamer, som lydidentitet og i spil. Så paletten er blevet bredere – ikke bare for de ”udøvende” sangskrivere, men i høj grad også for producerteams, ”ikke-udøvende” sangskrivere og filmkomponister.
Derfor bliver forståelsen af, og arbejdet med at udnytte og optimere disse rettigheder i den nuværende og fremtidige digitale- og globale virkelighed, mere og mere vigtig for alle aktørerne i den danske musikbranche.
Vi inviterer derfor alle professionelle aktører og udøvere; musikere, bands, sangskrivere, producere, managers, labels, publishers og agenter – samt ikke mindst interesserede fra reklame, film, TV og interactive-området, til to nye master classes, hvor vi sætter fokus på arbejdet med musikken på disse nye platforme.
Basic Music Supervision: 28. oktober: 11:00 – 17:00:
Synch, music supervision, film, TV & reklamer. Forløbet vil ha’ fokus på de grundlæggende forhold omkring arbejdet med synchronisering og music supervision, og der vil være best-practice/case-studies på processen fra det såkaldte ” brief” over ”pitch” til ”cuesheets” og ”money-tracking”. Det er to af de mest erfarne indenfor området herhjemme, der vil lede dig igennem ”junglen”, nemlig Andreas Nielsen, Crunchy Tunes & Mette Zähringer, Iceberg Music Group.
Basic Music Branding: 4. november: 19:00 – 22:00:
Kom tættere på arbejdet med music branding og den betydning det kan have både for band og produkt, når Søren Sko fra Brand In Music og Rasmus Hamann fra KnowTheirName fortæller om deres arbejde, og få også en række stærke “best-practice”-eksempler på kampagner hvor musikken og produktet er gået op i en højere enhed - bl.a. historien om Nick Cave og Jack & Jones-kampagnen, fortalt af den ansvarlige music supervisor, Jesper Gadeberg/Musicstylist.com, og Nelson Can’s arbejde med VW fortalt af Signe SigneSigne fra netop Nelson Can.
Basic Music Supervision og Basic Music Branding finder sted i Promus, A-lab - Vester Allé 15 i Aarhus!
Du kan tilmelde dig forløbene enten hver for sig eller samlet – og deltagelse er gratis!
Meld tilbage på info@promus.dk – senest fredag d. 24. oktober – kl. 12:00. Husk at angive om du vil deltage til begge, eller bare et enkelt og, i givet fald, hvilket.
Derfor bliver forståelsen af, og arbejdet med at udnytte og optimere disse rettigheder i den nuværende og fremtidige digitale- og globale virkelighed, mere og mere vigtig for alle aktørerne i den danske musikbranche.
Vi inviterer derfor alle professionelle aktører og udøvere; musikere, bands, sangskrivere, producere, managers, labels, publishers og agenter – samt ikke mindst interesserede fra reklame, film, TV og interactive-området, til to nye master classes, hvor vi sætter fokus på arbejdet med musikken på disse nye platforme.
Basic Music Supervision: 28. oktober: 11:00 – 17:00:
Synch, music supervision, film, TV & reklamer. Forløbet vil ha’ fokus på de grundlæggende forhold omkring arbejdet med synchronisering og music supervision, og der vil være best-practice/case-studies på processen fra det såkaldte ” brief” over ”pitch” til ”cuesheets” og ”money-tracking”. Det er to af de mest erfarne indenfor området herhjemme, der vil lede dig igennem ”junglen”, nemlig Andreas Nielsen, Crunchy Tunes & Mette Zähringer, Iceberg Music Group.
Basic Music Branding: 4. november: 19:00 – 22:00:
Kom tættere på arbejdet med music branding og den betydning det kan have både for band og produkt, når Søren Sko fra Brand In Music og Rasmus Hamann fra KnowTheirName fortæller om deres arbejde, og få også en række stærke “best-practice”-eksempler på kampagner hvor musikken og produktet er gået op i en højere enhed - bl.a. historien om Nick Cave og Jack & Jones-kampagnen, fortalt af den ansvarlige music supervisor, Jesper Gadeberg/Musicstylist.com, og Nelson Can’s arbejde med VW fortalt af Signe SigneSigne fra netop Nelson Can.
Basic Music Supervision og Basic Music Branding finder sted i Promus, A-lab - Vester Allé 15 i Aarhus!
Du kan tilmelde dig forløbene enten hver for sig eller samlet – og deltagelse er gratis!
Meld tilbage på info@promus.dk – senest fredag d. 24. oktober – kl. 12:00. Husk at angive om du vil deltage til begge, eller bare et enkelt og, i givet fald, hvilket.
Tweet