Promus nyheder
10.10.22:
5.3.22:
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Fuldt hus til Basic Music Branding i Promus!

Alle pladser var optagede til vores Basic Music Branding-sessions forleden, hvor vi havde besøg af Signe SigneSigne fra Nelson Can, Rasmus Hamann fra KnowTheirName og Jesper Gadeberg fra Musicstylist.com Dette benhårde panel kom under de to intense timer som denne lille ”master class” varede, godt rundt på paletten omkring arbejdet med musikken og brands, samt musikken til reklamer og film.

For Signe og resten af Nelson Can er arbejdet med synch og brands helt essentielt for bandets ”forretningsmodel”. Nelson Can har ikke et traditionelt musikselskab i ryggen, og har derfor valgt en ”dobbeltstrategi” hvor arbejdet med synch og brands dels bidrager med en væsentlig økonomi til bandets kunstneriske udvikling, og dels er med til at øge kendskabet til bandet og styrke deres karrieremæssige fokus. Synch og branding skal derfor ses som en stor mulighed, men som selvfølgelig også kræver kritisk overvejelse over hvilke brands og partnere, man vil associeres med fremadrettet.

Rasmus fra KnowTheirName tog over efter Signes præsentation, og fortalte om den mere målrettede og strategiske indsats han tilbyder i arbejdet med at binde bro mellem bands og brands. Her er fokus på alle de mange vigtige egenskaber musikken har, og hvad den kan være med til at fortælle om en virksomhed. For ligesom et brand kan ”blåstemple” et nyt navn, kan den rette musik også ”blåstemple” et brand.

Jesper arbejder til daglig med den helt store liga når vi taler om musik og reklamefilm og har efterhånden været music supervisor på næsten 2.000 reklamefilm. For ham er det ubetinget ”the look”, det filmiske, æstetiske og musiske, der er det afgørende og det spændende ved arbejdet. For som han sagde – med et stort glimt i øjet; ”jeg er ikke analytiker – jeg er kunstner”. Og at han har en fantastik passion med sit arbejde, blev tydeligt understreget i de spændende cases, han præsenterede. Her kom vi omkring kampagner for Ford, VW (bl.a. med Nelson Cans musik), B.T. SPORTS, en spillefilmslignende kampagne for Telekom med bl.a. Mads Mikkelsen i hovedrollen, og selvfølgelig den meget omdiskuterede kampagne for Jack & Jones med Christoffer Walken i hovedrollen som halv-diabolsk skrædder tilsat Nick Cave’s dystre musikalske univers. Kampagnen var omdiskuteret herhjemme, da det faldt en del musikanmeldere for brystet, at musikkens ”mørkemand #1” således tillod sig ”at sælge ud”! En problemstilling som hovedpersonen vist nok var temmelig indifferent overfor – iflg. Jesper tog det nemlig kun 2 dage at cleare tracket.

Vi kom altså rundt om Music Branding-begrebet set fra tre både forskellige og alligevel ens perspektiver og arbejdsmetoder.

Basic Music Branding var anden del af vores mini ”master class” med fokus på musikkens anvendelse på flere platforme. Første gang var under overskriften Basic Music Supervision.

Læs mere om music branding og synch, og få gode råd fra en række af de førende internationale music supervisore, som vi havde på besøg under SPOT Festivalen i år. Du finder div. klip her: http://www.promus.dk/spot-music-film-interactive.asp

Du finder grundlæggende info vedr. publishing & synch her: http://www.promus.dk/basic-publishing.asp