Promus nyheder
10.10.22:
5.3.22:
26.10.17:
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

PROMUS @ SPOT+ - 2015

Meet The Music Supervisors 3.0-speed meetings, Meet The Talent 2.0-speed meetings, BRANDING+-seminar med fokus på den nye "partnership economy", STREAMING+-seminar med fokus på udfordringer og muligheder omkring streaming, URBAN MUSIC NETWORK-showcase på Radar og samarbejde med Strøm Festival og tyske Factory 92 omkring to spændende seminarer med fokus på elektronisk musik og dansk musik i Tyskland, er overskrifterne for vores aktiviteter under SPOT+ og SPOT Festival 2015! Be there!

Endnu engang er vi kraftigt involveret i det årlige store SPOT-brag med en lang række aktiviteter – primært på SPOT+-konferencedelen, men også med den spændende URBAN MUSIC NETWORK-showcase under SPOT Festival-delen.

Du får derfor her en oversigt over vores aktiviteter i netværks- og konferenceområdet, som i år er placeret hos Radisson BLU-hotellet i Aarhus – og den er dælme lang!!!

PROMUS @ SPOT+ 2015

Fredag 1. maj:

10:00 – 12:00: Meet The Music Supervisors - 3.0.
Speed meetings med top-music supervisorer fra USA, England, Frankrig, Holland, Danmark & Tyskland under SPOT+ 2015!
Meet The Music Supervisors 3.0. er fuldt optaget nu!

Meet The Musicsupervisors 3.0. er arrangeret af Promus i samarbejde med Dansk Musikforlæggerforening, Statens Kunstfond – og med "netværks-bistand" fra Manfred Zähringer/Iceberg Music Group, Jesper Gadeberg/Musicstylist.com & Nis Bøgvad/Copenhagen Film Music.


12:30 – 15:00: Meet The Talent 2.0. – SUECIA/Radisson BLU

Promus inviterer dig til at komme og præsentere dit band og din musik for et stærkt panel af danske musikbranchefolk - mød: Sarah Sølvsteen/Skandinavian, Martin Rintza/Skandinavian, Henrik Seifert/PDH Music, Rasmus Søby/PDH Music, Jesper Kemp/Beatbox Booking, Jakob Sørensen/The Bank, Christian Møller/Universal Music, Mads Kjærgaard/Sony Music, Ole Nørup/The Bank, Mads Vraa/No. 3, Nick Foss/Mermaid Records, Jesper Reginal/Crunchy Frog, Nicolaj Bundesen/Offbeat, Anna Rose/Offbeat, Anders Fredslund-Hansen/Good Songs/Universal Music Publishing, Mette Zähringer/Iceberg Music Group, Søren Krogh Thompson/Playground Music og Thomas Børresen/Soulcamp-Labelmade!

Meet The Music Supervisors & Meet The Talent - deltagelse kun mod særskilt invitation.

12:30 – 16:00: BRANDING+ - DANIA/Radisson BLU
Bands, brands, partnerskaber - vi forsøger at komme omkring de nyeste tendenser via oplæg og cases med en række fremtrædende internationale og danske aktører indenfor området ved roret.

12:30 Kick-off by Jack Horner – “Brands & Bands: The Value Exchange". Et indblik i hvordan brands og bands arbejder sammen indenfor den nye "partnerskabs-økonomi".

13:00: Martin Buck & Johannes Andersson/VOLUME, Cph: Case t.b.a.

13:30: Susan Schwartz/Platinum Rye: Music and commercial campaigns.
Susan Schwartz fra et af verdens største brandbureauer, Platinum Rye, vil som music supervisor give råd om den bedste made at få sin musik i spil til reklamer og kampagner.

14:00: Michael Boie/Universal Music Denmark.
Michael vil fortælle om Universal Music's overordnede tiltag indenfor Brand Partnership-området når vi taler om strategi og markedstendenser – samt give en række konkrete eksempler fra kampagner for Samsung, Telmore og Danske Spil.

14:30: Simon Singleton/FRUKT-FIXERS: Music Supervision Reboot – sådan styrker FRUKT-Fixers kampagner med musik.

15:00: Jesper Gadeberg/Musicstylist.com: Walken & Cave – Jack & Jones.
"Sell out"-begrebet florer stadig lystigt – især fra musikpressen. Dette erfarede Jesper Gadeberg, der var music supervisor på en af de mere "kontroversielle" kampagner herhjemme fornylig, nemlig Jack & Jones-kampagnen, og hvor i der indgik musik af Nick Cave. Se i øvrigt filmenher:https://www.youtube.com/watch?v=MmfmmRpa9OI

15:30 – 16:30: So You Wanna Break It Big In Germany – SUECIA/Radisson BLU

Hvad skal der til for at et dansk band for at bryde igennem på det store vigtige tyske marked. Det prøver vi at få svar på igennem dette ”rollespil” hvor Andy Bibey (Head Of International/One Little Indian), Matthias Brinkmann (Head Of Marketing/Believe Digital), Ingo Beckmann (MD/Target Booking), Markus Göres (MD/Rewika Promotion) og Signe Tobiasen (Nelson Can), der som dansk manager skal forsøge at sit band igennem i Tyskland.

Christian Buhl (Managing partner and co-founder at FACTORY 92) er både moderator og har produceret “rolle-spillet” i samarbejde med Promus.



Lørdag d. 2. maj


10:00 – 16:00: STREAMING+ - SUECIA/Radisson BLU

STREAMING+ - heldagsseminar med fokus på streaming og de mange nye muligheder og udfordringer for både producenter, rettighedshavere, musikere, sangskrivere og managers.

10:00: Keynote – Daniel Nordgård – University of Agder, Kristiansand.
Daniel Nordgård vil tale om de mange udfordringer som musikindustrien star overfor ved overgangen til digital distribution – og især streaming. I 2013 var Daniel Nordgård leder af den regeringsudpegede Nordgård-kommission, der mundende ud i en række anbefalinger til styrkelse af musiklivets vilkår i den digitale virkelighed I Norge.

10:30: MYTHBUSTING! Rasmus Rex, PhD RUC og RMC og forfatter.
The author behind the report: "Music Streaming In Denmark: An analysis of listening patterns and the consequences of a 'per user' settlement model based on streaming data from WiMP", will try to "bust" a couple of the most tenacious "myths" about streaming.

11:00: - 12:45: Streaming – the labels perspective!
Lasse Lindholm, Head of Communications at IFPI Denmark; "Streaming – and the transformation of the Danish recording industry".
Morten Hjort, Head Of Innovation, Universal Music Denmark, "Music Marketing in a streaming reality"

13:00 – 13:45: Streaming – Songwriters, musicians and managers perspective; Helienne Lindvall (The Guardian), Crispin Hunt (FAC), Jake Beaumont-Nesbitt (IMMF) – moderator: Thomas Roscheck (Sonic Vision).

13:45 – 14:15: Music Being Shortchanged – the battle for a fair streaming income from YouTube etc. - interview with Niels Mosumgaard, chairman of KODA - Performing Rights Society, Denmark, by Rasmus Rex..

14:15 – 15:00: "Counterstream" – with more than 441 stores around the world, Danish chain store, Tiger, aims to bring back the vinyl to the market. An interview with Tiger founder, Lennart Lajboschitz & Anne Bursacker, Tiger Music, Denmark – interviewer: Thomas Borre, RMC.!

15:00 – 15:45: Streaming & Big Data – a case study on using Big Data as a strategic tool. Presented by Christian Taagehøj, artist manager, Sleep Party People & Cody.

STREAMING+ er produceret i samarbejde med SPOT Festival.

16:00 – 17:00: STRØM på Spot! – DANIA/Radisson Blu

Den elektroniske musikscene er kendetegnet ved en høj grad af DIY-kultur – og gør det rigtig godt – ofte udenom den etablerede musikbranche. Strøm festival har inviteret ELOQ, Nonsens og Mike Sheridan til en snak om, hvad det elektroniske musikmiljø kan lære fra sig. Hør blandt andet om internationale samarbejder, om succeser og udfordringer ved at drive label og selv stå for branding, promotion og booking.

Moderator: Maren Astrup, Head of Strøm Platform, der også har produceret seminaret - i samarbejde med Promus.

Adgang til seminarer og paneler under SPOT+ kræver billet – tjek mere her! - hvor du også finder det øvrige program!

Og så det mere underholdende!
Lørdag d. 2. Maj:

URBAN MUSIC NETWORK – showcase – Radar fra 14:30 – 23:00 - Aarhus-bands spiller med tre tyske og tre svenske "kollegaer" under SPOT Festival 2015!



Astronaut, The Boy That Got Away og Coco Moon repræsenterer byen, når de sammen med Lùisa, Pool & Wilhelm Tell Me fra Tyskland ogTracy Irve, QNDA og Meadows ever Bleeding fra Sverige optræder sammen til vores Urban Music Network-showcase der finder sted, lørdag d. 2. maj på RADAR under SPOT Festival 2015. Urban Music Network er et samarbejde mellem vores "netværks"-søstre, RockCity i Hamburg og UpSweden i Malmö - og SPOT Festival.

Urban Music Network-showcasen er støttet af Promus/OFF2017 og Initiative Musik (Tyskland) – og indgår som en del af Promus' OFF 2017-tiltag. OFF 2017 er et projekt under Aarhus 2017, der går ud på at spotte Region Midtjyllands mange styrker i vækstlaget og skabe samarbejder og sammenhængskraft mellem denne gruppe og de kreative erhverv.