
SPOT+ - revisited
Vi har samlet lidt fra vores forskellige sessions under SPOT+/SPOT Festival i år...
Tjek referater og videoklips fra vores store BRANDING+ og STREAMING+-dage, samt stemningsbilleder fra vores "Meet The Music Supervisors 3.0" og vores store Urban Music Network-showcase!
Vi lagde hårdt fra land med to store speed meetings-sessions, "Meet The Music Supervisors 3.0" og "Meet The Talent 2.0".
Her fik en lang række danske og internationale branchefolk, samt danske bands mulighed for at netværke med både internationale music supervisors og danske branchefolk. Panelerne bestod af:
Meet The Music Supervisors: Sander van Maarschalkerweerd/Sizzer, Amsterdam, Pascal Mayer/Noodles Supervision, Clément Souchier/Creaminal, Paris, Jesper Gadeberg, MusicStylist.com, Nis Bøgvad/Copenhagen Film Music, Mark Allen/Think Sync Music, London, Rob Buckley/Pitch&Synch, London, Sanaz Lavaedian/Mocean, Los Angeles, Rebecca Rienks/E!Entertainment/NBC, Los Angeles, Natalie Cervelli/SONY/ATV, Los Angeles, Yasmine Gallus/BUDDE, Berlin, Susan Schwartz/Platinum Rye, New York, Mikkel Maltha/Zentropa, Simon Singleton/FRUKT/FIXERS, London.
Meet The Talent: Sarah Sølvsteen/Skandinavian, Martin Rintza/Skandinavian, Henrik Seifert/PDH Music, Rasmus Søby/PDH Music, Jesper Kemp/Beatbox Booking, Jakob Sørensen/The Bank, Christian Møller/Universal Music, Mads Kjærgaard/Sony Music, Ole Nørup/The Bank, Mads Vraa/No. 3, Nick Foss/Mermaid Records, Jesper Reginal/Crunchy Frog, Nicolaj Bundesen/Offbeat, Anna Rose/Offbeat, Anders Fredslund-Hansen/Good Songs/Universal Music Publishing, Mette Zähringer/Iceberg Music Group, Søren Krogh Thompson/Playground Music
STREAMING+ - et heldagsseminar med fokus på streaming og de mange nye muligheder og udfordringer for både producenter, rettighedshavere, musikere, sangskrivere og managers, der fandt sted lørdag d. 2. maj.
Fra vores panel: Streaming – Songwriters, musicians and managers perspective; Helienne Lindvall (The Guardian), Crispin Hunt (FAC), Jake Beaumont-Nesbitt (IMMF) – moderator: Thomas Roscheck (Sonic Vision) - har vi samlet flg. klip:
SPOT+ 2015 - STREAMING+ - Streaming - songwriters. musicians & managers perspective.
Panel: Helienne Lindvall, Crispin Hunt, Jake Beaumont-Nesbitt - moderator Thomas Roscheck.
Part I - Aarhus, 02/01/2015
Produced by SPOT+ & PROMUS
Music Being Shortchanged – the battle for a fair streaming income from YouTube etc. - interview with Niels Mosumgaard, chairman of KODA - Performing Rights Society, Denmark, by Rasmus Rex..
Øvrige indslag på dagen omhandlede: Keynote – Daniel Nordgård – University of Agder, Kristiansand.
Daniel Nordgård vil tale om de mange udfordringer som musikindustrien star overfor ved overgangen til digital distribution – og især streaming. I 2013 var Daniel Nordgård leder af den regeringsudpegede Nordgård-kommission, der mundende ud i en række anbefalinger til styrkelse af musiklivets vilkår i den digitale virkelighed I Norge.
MYTHBUSTING! Rasmus Rex, PhD RUC og RMC og forfatter.
The author behind the report: "Music Streaming In Denmark: An analysis of listening patterns and the consequences of a 'per user' settlement model based on streaming data from WiMP", will try to "bust" a couple of the most tenacious "myths" about streaming.
Streaming – the labels perspective!
Lasse Lindholm, Head of Communications at IFPI Denmark; "Streaming – and the transformation of the Danish recording industry".
Morten Hjort, Head Of Innovation, Universal Music Denmark, "Music Marketing in a streaming reality"
Vi har samlet et kortfattet referat af disse indslag her: /files/STREAMING_REFERAT_web-ref.pdf
Som en "modstrøm" til streaming, fik vi besøg af Lennart Lajboschitz og Anne Busacker fra Tiger Music der fortalte - underholdende - om Tiger-kædens "fysiske" musikstrategi.
BRANDING+
Bands, brands, partnerskaber - vi kom omkring de nyeste tendenser via oplæg og cases med en række fremtrædende internationale og danske aktører indenfor området ved roret, og lagde ud med et forrygende kick-off by Jack Horner – “Brands & Bands: The Value Exchange". Et indblik i hvordan brands og bands arbejder sammen indenfor den nye "partnerskabs-økonomi".
Dernæst præsenterede Johannes Andersson/VOLUME et nyt samarbejde mellem MEW og Microsoft, Susan Schwartz/ fra et af verdens største brandbureauer, Platinum Rye, gav som music supervisor gode råd om den bedste made at få sin musik i spil til reklamer og kampagner.
Michael Boie/Universal Music Denmark fortalte om Universal Music's overordnede tiltag indenfor Brand Partnership-området når vi taler om strategi og markedstendenser – og gav en række konkrete eksempler fra kampagner for Samsung, Telmore og Danske Spil.
Simon Singleton/FRUKT-FIXERS præsenterede Music Supervision Reboot – sådan styrker FRUKT-Fixers kampagner med musik, og vi sluttede af med Jesper Gadeberg/Musicstylist.com, der præsenterede sit arbejde med Walken & Cave – Jack & Jones og især diskussionen om "sell out"-begrebet, der stadig florer lystigt – især fra musikpressen. Dette erfarede Jesper Gadeberg, der var music supervisor på en af de mere "kontroversielle" kampagner herhjemme fornylig, nemlig Jack & Jones-kampagnen, og hvor i der indgik musik af Nick Cave. Se i øvrigt filmenher:https://www.youtube.com/watch?v=MmfmmRpa9OI
Hele BRANDING+-seminaret har vi samlet i "punkt-form" her: /files/rapporter/BRANDING_SPOT2015.pdf
Urban Music Network - billeder fra aktiviteterne vores showcase i samarbejde med RockCity i Hamburg og UpSweden i Sverige. Sammen præsenterede vi hver 3 bands til en dagslang showcase på Radar, lørdag d. 2. maj under SPOT Festival.
Programmet bød på The Boy That Got Away, QNDA, Meadows ever Bleeding, Coco Moon, Pool, Wilheml Tell Me, Lúisa og Northern Assembly - sidstnævnte hoppede ind i stedet for Tracy Irve, der blev forhindret.
Tjek billederne her: https://www.flickr.com/photos/rockcityhh/sets/72157652019123808/ - og tjek den lille dokumentar her:
RockCity @ SPOT 2015 - Urban Music Network
Her fik en lang række danske og internationale branchefolk, samt danske bands mulighed for at netværke med både internationale music supervisors og danske branchefolk. Panelerne bestod af:
Meet The Music Supervisors: Sander van Maarschalkerweerd/Sizzer, Amsterdam, Pascal Mayer/Noodles Supervision, Clément Souchier/Creaminal, Paris, Jesper Gadeberg, MusicStylist.com, Nis Bøgvad/Copenhagen Film Music, Mark Allen/Think Sync Music, London, Rob Buckley/Pitch&Synch, London, Sanaz Lavaedian/Mocean, Los Angeles, Rebecca Rienks/E!Entertainment/NBC, Los Angeles, Natalie Cervelli/SONY/ATV, Los Angeles, Yasmine Gallus/BUDDE, Berlin, Susan Schwartz/Platinum Rye, New York, Mikkel Maltha/Zentropa, Simon Singleton/FRUKT/FIXERS, London.
Meet The Talent: Sarah Sølvsteen/Skandinavian, Martin Rintza/Skandinavian, Henrik Seifert/PDH Music, Rasmus Søby/PDH Music, Jesper Kemp/Beatbox Booking, Jakob Sørensen/The Bank, Christian Møller/Universal Music, Mads Kjærgaard/Sony Music, Ole Nørup/The Bank, Mads Vraa/No. 3, Nick Foss/Mermaid Records, Jesper Reginal/Crunchy Frog, Nicolaj Bundesen/Offbeat, Anna Rose/Offbeat, Anders Fredslund-Hansen/Good Songs/Universal Music Publishing, Mette Zähringer/Iceberg Music Group, Søren Krogh Thompson/Playground Music
STREAMING+ - et heldagsseminar med fokus på streaming og de mange nye muligheder og udfordringer for både producenter, rettighedshavere, musikere, sangskrivere og managers, der fandt sted lørdag d. 2. maj.
Fra vores panel: Streaming – Songwriters, musicians and managers perspective; Helienne Lindvall (The Guardian), Crispin Hunt (FAC), Jake Beaumont-Nesbitt (IMMF) – moderator: Thomas Roscheck (Sonic Vision) - har vi samlet flg. klip:
SPOT+ 2015 - STREAMING+ - Streaming - songwriters. musicians & managers perspective.
Panel: Helienne Lindvall, Crispin Hunt, Jake Beaumont-Nesbitt - moderator Thomas Roscheck.
Part I - Aarhus, 02/01/2015
Produced by SPOT+ & PROMUS
Music Being Shortchanged – the battle for a fair streaming income from YouTube etc. - interview with Niels Mosumgaard, chairman of KODA - Performing Rights Society, Denmark, by Rasmus Rex..
Øvrige indslag på dagen omhandlede: Keynote – Daniel Nordgård – University of Agder, Kristiansand.
Daniel Nordgård vil tale om de mange udfordringer som musikindustrien star overfor ved overgangen til digital distribution – og især streaming. I 2013 var Daniel Nordgård leder af den regeringsudpegede Nordgård-kommission, der mundende ud i en række anbefalinger til styrkelse af musiklivets vilkår i den digitale virkelighed I Norge.
MYTHBUSTING! Rasmus Rex, PhD RUC og RMC og forfatter.
The author behind the report: "Music Streaming In Denmark: An analysis of listening patterns and the consequences of a 'per user' settlement model based on streaming data from WiMP", will try to "bust" a couple of the most tenacious "myths" about streaming.
Streaming – the labels perspective!
Lasse Lindholm, Head of Communications at IFPI Denmark; "Streaming – and the transformation of the Danish recording industry".
Morten Hjort, Head Of Innovation, Universal Music Denmark, "Music Marketing in a streaming reality"
Vi har samlet et kortfattet referat af disse indslag her: /files/STREAMING_REFERAT_web-ref.pdf
Som en "modstrøm" til streaming, fik vi besøg af Lennart Lajboschitz og Anne Busacker fra Tiger Music der fortalte - underholdende - om Tiger-kædens "fysiske" musikstrategi.
BRANDING+
Bands, brands, partnerskaber - vi kom omkring de nyeste tendenser via oplæg og cases med en række fremtrædende internationale og danske aktører indenfor området ved roret, og lagde ud med et forrygende kick-off by Jack Horner – “Brands & Bands: The Value Exchange". Et indblik i hvordan brands og bands arbejder sammen indenfor den nye "partnerskabs-økonomi".
Dernæst præsenterede Johannes Andersson/VOLUME et nyt samarbejde mellem MEW og Microsoft, Susan Schwartz/ fra et af verdens største brandbureauer, Platinum Rye, gav som music supervisor gode råd om den bedste made at få sin musik i spil til reklamer og kampagner.
Michael Boie/Universal Music Denmark fortalte om Universal Music's overordnede tiltag indenfor Brand Partnership-området når vi taler om strategi og markedstendenser – og gav en række konkrete eksempler fra kampagner for Samsung, Telmore og Danske Spil.
Simon Singleton/FRUKT-FIXERS præsenterede Music Supervision Reboot – sådan styrker FRUKT-Fixers kampagner med musik, og vi sluttede af med Jesper Gadeberg/Musicstylist.com, der præsenterede sit arbejde med Walken & Cave – Jack & Jones og især diskussionen om "sell out"-begrebet, der stadig florer lystigt – især fra musikpressen. Dette erfarede Jesper Gadeberg, der var music supervisor på en af de mere "kontroversielle" kampagner herhjemme fornylig, nemlig Jack & Jones-kampagnen, og hvor i der indgik musik af Nick Cave. Se i øvrigt filmenher:https://www.youtube.com/watch?v=MmfmmRpa9OI
Hele BRANDING+-seminaret har vi samlet i "punkt-form" her: /files/rapporter/BRANDING_SPOT2015.pdf
Urban Music Network - billeder fra aktiviteterne vores showcase i samarbejde med RockCity i Hamburg og UpSweden i Sverige. Sammen præsenterede vi hver 3 bands til en dagslang showcase på Radar, lørdag d. 2. maj under SPOT Festival.
Programmet bød på The Boy That Got Away, QNDA, Meadows ever Bleeding, Coco Moon, Pool, Wilheml Tell Me, Lúisa og Northern Assembly - sidstnævnte hoppede ind i stedet for Tracy Irve, der blev forhindret.
Tjek billederne her: https://www.flickr.com/photos/rockcityhh/sets/72157652019123808/ - og tjek den lille dokumentar her:
RockCity @ SPOT 2015 - Urban Music Network
Tweet