
Basic D.I.Y. - ver. 2.0 er skudt i gang!
Band, solo- og nye label-projekter er på dagsordenen for de små 20 deltagere af vores nye omgang Basic D.I.Y., der blev skudt i gang forleden.
Holdet, der nu skal igennem 6 intense moduler med fokus på alle aspekter omkring planlægningen og udgivelsen af egen musik, er her samlet lige inden kursusstart - solidt "håndholdt" og flankeret af d'herrer undervisere; Jesper Bay & Jim Q. Holm.
Deltagerne tæller; Robert Snider, Sukkerfabrikken, LIUD, SANT, More Music, Enol MannBech, PALA, Lab Of Luxury, Leifur, Nicholai En og Metal Elefant og Stefan Wohlbrandt.
Basic D.I.Y. 2.0 – er et ”hands-on” redskabsforløb for artister/bands/managements m.v. og deres helt konkrete D.I.Y.-projekter. Altså man ansøger forløbet på baggrund af en kommende udgivelse, som vi så tager igennem en række moduler med fokus på: A&R-D.I.Y, strategi, praktisk planlægning, opbyggelse af netværk, markedsføring/presse/sociale medier, samarbejdspartnere, finansiering, crowdfunding (distribution, freelancere, booking m.v.), timing, udnyttelsen af aktiver, udland m.v. Basic D.I.Y. kan sammenlignes lidt med vores mentorordning – men mere på ”hold-basis”.
Næste omgang Basic D.I.Y. kører til foråret 2016!
Deltagerne tæller; Robert Snider, Sukkerfabrikken, LIUD, SANT, More Music, Enol MannBech, PALA, Lab Of Luxury, Leifur, Nicholai En og Metal Elefant og Stefan Wohlbrandt.
Basic D.I.Y. 2.0 – er et ”hands-on” redskabsforløb for artister/bands/managements m.v. og deres helt konkrete D.I.Y.-projekter. Altså man ansøger forløbet på baggrund af en kommende udgivelse, som vi så tager igennem en række moduler med fokus på: A&R-D.I.Y, strategi, praktisk planlægning, opbyggelse af netværk, markedsføring/presse/sociale medier, samarbejdspartnere, finansiering, crowdfunding (distribution, freelancere, booking m.v.), timing, udnyttelsen af aktiver, udland m.v. Basic D.I.Y. kan sammenlignes lidt med vores mentorordning – men mere på ”hold-basis”.
Næste omgang Basic D.I.Y. kører til foråret 2016!
Tweet