Promus nyheder
14.12.15:
28.10.12:
21.8.12:
2.1.12:
28.11.11:
20.6.11:
24.1.11:
3.1.11:
22.12.10:
24.11.10:
22.11.10:
27.9.10:
29.4.10:
29.4.10:

Save the dates - Promus Live Academy - februar 2016!

Er du ny-startet manager, bookingagent, koncertafvikler, arrangør, spillesteds - og festivalmedarbejder eller DIY-artist, så tilbyder vi dig nu et nyt intensivt kursus over fire moduler i februar med fokus på alt det grundlæggende arbejde med live-scenen – både herhjemme og internationalt !
Få ny viden i bagagen af folk fra branchen, og få udvidet dit netværk til dine "kollegaer"!
Deltagelse er gratis - ansøgningsfrist: 25. januar 2016!


I mange år har livescenen udgjort den største økonomi i musikbranchen herhjemme.

På de mange spillesteder og kulturhuse rundt i landet præsenteres et tætpakket program, og i sommerhalvåret valfarter publikum til en bred vifte af store og små festivaler, en-dags-events og en lang række tværgående kulturarrangementer.

Men samtidig er området også under pres for en konstant udvikling, og konkurrencen om publikum er stigende.

Det er derfor vigtigt at skabe rammer for kompetenceudvikling af nuværende og nye aktører, således at nye generationer af bookere, arrangører, event- og spillestedsfolk m.fl. får en grundlæggende indsigt og forståelse for de fundamentale strukturer i live-branchen – både herhjemme og internationalt.

I samarbejde med Music Business & Leadership-uddannelsen på Det Jyske Musikkonservatorium har Promus derfor taget initiativ til Promus Live Academy, der vil køre over fire intensive moduler til februar 2016 med følgende overordnede temaer:

Modul I – Intro til den danske live-scene.
Dansk Live, spillestedsloven, organisationer, Koda/Gramex, spillesteds- og festivaldrift, cases m.v.

4. februar: 10:00 – 16:00

Modul II – Projektudvikling – events & arrangementer.
Event- og projektudvikling, budgettering, myndigheder og tilladelser, branding/partnerskaber og sponsorer.

5. februar: 10:00 – 15:00


Modul III – Booking og turnéproduktion.

Aktører, arbejdsområder, turnéplanlægning, budgettering, det internationale netværk med fokus på Tyskland som koncertmarked.

25. februar: 10:00 – 15:00

Modul IV – International tour management.
International tourmanagement, skattemæssige forhold for live-bands i udlandet og visa-udfordringer i forbindelse med turné i USA.

26. februar: 10:00 – 15:00

Underviserne vil være relevante branchefolk, der bl.a. tæller:
Andy Inglis - 5000 Management, Music tank & Westminster University, London
Tom Fjederholt - spillestedsleder, VoxHall & Atlas, Aarhus.

- flere offentliggøres løbende.

For hvem:

Promus Live Academy er henvendt til nystartede bookere, arrangører, managers, festival - og spillestedsfolk samt Music Business & Leadership-studerende, der ønsker at styrke kompetencer og netværk indenfor området.

Deltagelse:

Du kan vælge at følge alle fire moduler eller bare enkelte af dem – alt efter dine behov.

Deltagelse er gratis, men der er et ”no-show”- gebyr på 500,- DKK pr. modul hvis du ikke melder afbud til et modul senest dagen før.

Hent ansøgningsskemaet her: /files/LIVE__ACADEMY_ansoegning2016.doc - og send det til info@promus.dk - senest 25. januar 2016, kl.12:00

Hvis du vælger alle fire moduler, kan du få ECTS-point fra Music Business & Leadership-uddannelsen ved at ansøge igennem Det Jyske Musikkonservatorium her: https://www.musikkons.dk/index.php?id=249

Vær opmærksom på, at deltagelse via MBL/DJM koster 2.000,- DKK.

Læs mere om Diploma in Music Business & Leadership her: https://www.musikkons.dk/index.php?id=249


Hvor:

Promus, Vester Allé 15 – Aarhus.