
SPOT+ - Let's Talk Sync!
Gennem en række sessions kaster vi lys på arbejdet med sync - placering af musik i reklamer, film, TV m.v.
Simon Pursehouse, fra Liverpools Sentric Music, deler ud af sine råd til "How To Land A Sync Deal In 9 Steps!, mens Mike Jansen (Greater Goods Co - LA) og David Hayman (Supergroup Sonic Branding Co - Toronto) giver råd om, hvordan man optimerer sit band, når man først har fået en sync-deal hjem.
Jesper Gadeberg/Musicstylist.com, Andreas Nielsen/Crunchy Tunes, Jerry Krenach/mcgarrybowen & Christian Mix-Linzer/Tracks&Fields slutter af med at diskutere udfordringerne for de uafhænge music supervisors.
Hele forløbet bindes sammen af Tess Taylor, National Association of Record Industry Professionals, Los Angeles.
How To Land A Sync Deal In 9 Steps!
Simon Pursehouse, leder af synkronisering & licens på Sentric Music i Liverpool vil give dig gennem hans "9 steps of advice" under denne session:
“Thanks to years of mollycoddling sync agents and music supervisors, (buying them drinks, asking them how their families are and being general comic relief for them when they ask me to send over a dubstep-jazz-fusion track within the next twenty minutes which needs to have specific lyrics about the storming of the Bastille), I’ve been able to get our artists’ music used on TV/movies/games/adverts worldwide.” – Simon Pursehouse.
Hvis du følger hans råd, vil du sandsynligvis være flere skridt foran dine sync-rivaler (som forresten næsten er alle i musikbranchen, der har indspillet noget som helst – FYI).
Hvor: Radisson Blu, DANIA
Hvornår: Lørdag den 30. april 13:30 til 14:15
Hvordan optimerer du din placering!
Du fik dit nummer i TV... fantastisk... Hvad så nu?
Hvordan kan du intensivere dit PR-game og gøre opmærksom på dig selv? Hvordan kan du hæve dig over generel støj? En ting er sikker – det bliver absolut ikke serveret på et sølvfad, medmindre du er en top tier A-liste performer på et større pladeselskab, der allerede er bundet til filmprojektet.
Det er en jungle derude, og på denne session har vi enkle DIY-idéer, der kan hjælpe uafhængige kunstnere med navigere i mediernes farvand. Den brancheførende iværksætter og renæssancemand Mike Jansen (Greater Goods Co - LA) og David Hayman (Music Supervisor på Supergroup Sonic Branding Co – Toronto), vil give dig indsigt i og give dig idéer til, hvordan du netop kan gøre dette.
Hvor: Radisson Blu, DANIA
Hvornår: Lørdag den 30 april:14:30 til 15:15
De uafhængige Music Supervisors og de fremtidige udfordringer.
Music supervision i Europa har traditionelt været domineret af uafhængige aktører, som fungerer vigtige kreative partnere for brands, reklamebureauer og producenter, og som samtidig fungerer som et solidt brohoved til rettighedshaverne af musikken m.h.p. sync deals.
Sideløbende med det voksende antal music supervisore og det store behov for at få musikken afsat, ser vi også konturerne af to primære modeller for arbejdsområdet!
.
Dels ”in-house” hos de store reklamebureauer, dels de uafhængige music supervisors. Begge har styrker og fordele, og kan sagtens sameksistere i en stadigt voksende og sundt marked, men denne konkurrencemæssige opdeling kan skabe gnidninger og konflikter på sigt.
Dette panel vil diskutere disse udfordringer, og de repræsenterer både de uafhængige music supervisore, en ”in-house” og en repræsentant for rettighedshaverne.
De vil også diskutere de mere strukturelle arbejdsområder som eks. de forskellige roller indenfor music supervision, eksklusivaftaler, pengestrømme og arbejdet med rettigheder.
Speakers
- Jesper Gadeberg, Musicstylist.com (DK)
- Jerry Krenach, mcgarrybowen (US)
- Christian Mix-Linzer, Tracks&Fields (DE)
- Andreas Nielsen, Crunchy Tunes (DK)
Moderator
- Tess Taylor, NARIP (US)
Hvor: Radisson Blu, DANIA
Hvornår: Lørdag den 30 april.: 15:30 til 16:15
English speaking panels!
Let Talk Synch - presented by Promus & SPOT+
Adgang kun med akkreditering eller billet til SPOT+
Læs mere her: http://spotplus.dk/koeb-billet/
Simon Pursehouse, leder af synkronisering & licens på Sentric Music i Liverpool vil give dig gennem hans "9 steps of advice" under denne session:
“Thanks to years of mollycoddling sync agents and music supervisors, (buying them drinks, asking them how their families are and being general comic relief for them when they ask me to send over a dubstep-jazz-fusion track within the next twenty minutes which needs to have specific lyrics about the storming of the Bastille), I’ve been able to get our artists’ music used on TV/movies/games/adverts worldwide.” – Simon Pursehouse.
Hvis du følger hans råd, vil du sandsynligvis være flere skridt foran dine sync-rivaler (som forresten næsten er alle i musikbranchen, der har indspillet noget som helst – FYI).
Hvor: Radisson Blu, DANIA
Hvornår: Lørdag den 30. april 13:30 til 14:15
Hvordan optimerer du din placering!
Du fik dit nummer i TV... fantastisk... Hvad så nu?
Hvordan kan du intensivere dit PR-game og gøre opmærksom på dig selv? Hvordan kan du hæve dig over generel støj? En ting er sikker – det bliver absolut ikke serveret på et sølvfad, medmindre du er en top tier A-liste performer på et større pladeselskab, der allerede er bundet til filmprojektet.
Det er en jungle derude, og på denne session har vi enkle DIY-idéer, der kan hjælpe uafhængige kunstnere med navigere i mediernes farvand. Den brancheførende iværksætter og renæssancemand Mike Jansen (Greater Goods Co - LA) og David Hayman (Music Supervisor på Supergroup Sonic Branding Co – Toronto), vil give dig indsigt i og give dig idéer til, hvordan du netop kan gøre dette.
Hvor: Radisson Blu, DANIA
Hvornår: Lørdag den 30 april:14:30 til 15:15
De uafhængige Music Supervisors og de fremtidige udfordringer.
Music supervision i Europa har traditionelt været domineret af uafhængige aktører, som fungerer vigtige kreative partnere for brands, reklamebureauer og producenter, og som samtidig fungerer som et solidt brohoved til rettighedshaverne af musikken m.h.p. sync deals.
Sideløbende med det voksende antal music supervisore og det store behov for at få musikken afsat, ser vi også konturerne af to primære modeller for arbejdsområdet!
.
Dels ”in-house” hos de store reklamebureauer, dels de uafhængige music supervisors. Begge har styrker og fordele, og kan sagtens sameksistere i en stadigt voksende og sundt marked, men denne konkurrencemæssige opdeling kan skabe gnidninger og konflikter på sigt.
Dette panel vil diskutere disse udfordringer, og de repræsenterer både de uafhængige music supervisore, en ”in-house” og en repræsentant for rettighedshaverne.
De vil også diskutere de mere strukturelle arbejdsområder som eks. de forskellige roller indenfor music supervision, eksklusivaftaler, pengestrømme og arbejdet med rettigheder.
Speakers
- Jesper Gadeberg, Musicstylist.com (DK)
- Jerry Krenach, mcgarrybowen (US)
- Christian Mix-Linzer, Tracks&Fields (DE)
- Andreas Nielsen, Crunchy Tunes (DK)
Moderator
- Tess Taylor, NARIP (US)
Hvor: Radisson Blu, DANIA
Hvornår: Lørdag den 30 april.: 15:30 til 16:15
English speaking panels!
Let Talk Synch - presented by Promus & SPOT+
Adgang kun med akkreditering eller billet til SPOT+
Læs mere her: http://spotplus.dk/koeb-billet/
Tweet