
Velkommen til Music Biz Mondays 2017!
Med Music Biz Mondays-forløbet vil vi skabe et nyt "fagligt møde" for nye musikbranchefolk, der er i gang med konkrete projekter, men som ønsker at styrke deres kompetencer og netværk.
Forløbet strækker sig over 4 mandage i efteråret '17 med start 6. november, og der vil være et begrænset antal pladser. Så ansøg nu!
Promus har i de sidste år lavet en række forskellige enkeltstående og mere sammenhængende forløb med fokus på særlige områder af musikbranchen – bl.a. Promus Publishing Academy, Promus Live Academy, 2017 Agent, Basic start-up, Basic Music Management m.fl.
Nu giver vi dig mulighed for at netværke med kollegaer og samtidig få et koncentreret og samlet kendskab til de primære funktioner i musikbranchen, når vi nu åbner for ansøgningerne til vores kommende Music Biz Monday-forløb, der løber af stablen over foreløbigt fire sessions til efteråret 2017.
Idéen bag Music Biz Mondays er primært at skabe et ”fagligt møde” for nye musikbranchefolk, der er i gang med konkrete projekter, men som ønsker at styrke deres kompetencer og netværk - kombineret med kompetente faglige indspark.
- "Det er min erfaring, at der er behov for et "fagligt mødested" for de mange nye branchefolk. Et sted, hvor der kan udveksles erfaringer, og hvor det samtidig er tilladt at stille alle de dumme spørgsmål, man vil - groft sagt. Derfor håber jeg, at vi med Music Biz Mondays-møderne kan få skabt den rette balance mellem netværk og vidensdeling og mellem de nye og mere etablerede aktører i branchen" - udtaler Jesper Mardahl, leder af Promus.
De fire sessions vil i første omgang have fokus på primære arbejdsområder i musikbranchen; artist management, publishing/sync, digital/social media og kontrakter & aftaler – sessions, der alle vil blive ”håndholdt” af en række professionelle branchefolk.
06.11.: Kontrakter og rettigheder i Musikbranchen - tungt, men nødvendigt!
”Livsnerven” i musikbranchen er de mange – ofte komplicerede – aftale- og kontraktmæssige forhold. På dette modul vil vi med en kompetent brancheperson kigge nærmere på den juridiske baggrund for musikaftaler og ophavsrettigheder, de forskellige typer aftaler, samt gennemgå et par cases. Der udleveres baggrundsmateriale inden modulet, og deltagerne opfordres også til at bidrage med egne erfaringer.
Faglig tovholder: Kåre Wanscher, advokat og trommeslager i Michael Learns To Rock.
13.11.: Artist Management - musikbranchens "chief whip"!
Der er ingen tvivl om, at artist managerens rolle og funktion bliver vigtigere og vigtigere i den moderne musikbranche. Men hvad indebærer det, og hvad skal man være opmærksom på som nystartet manager i musikbranchen?
Det vil vi give et grundigt overblik over, og gennemgå en række “hands-on” cases sammen med en erfaren artist manager.
Faglig tovholder: Toke Holt, tidligere partner i Quarterback Entertainment og tidligere manager for bl.a. Volbeat.
20.11: Streaming & digital - welcome to the jungle!
Med en markedsandel på næsten 90% af salg af musik herhjemme - og en støt stigende andel internationalt - er streaming blevet den dominerende platform for at få musikken ud til publikum. Men hvordan arbejder man som artist og manager bedst og mest målrettet med streaming i forhold til at få optimeret sin udgivelse? Det er det store spørgsmål, som vi på dette modul igennem “hard facts & cases” vil forsøge at give svar på sammen med en række branchefolk.
Faglig tovholder: Jonas Thyrsted Jensen, forfatter bag streamingkompendiet "At arbejde med et track" og formand for Oppenheimer, og Bina Rosenvinge, DiGiDi.
27.11.: Publishing - det nye sort!
Det hele starter som bekendt med en sang. Det har altid været grundstoffet i musikken. Men en sang er også et værk, eller en rettighed, og denne rettighed danner baggrund for hele det pengemæssige økosystem i musikbranchen. Her får du et grundigt indblik i rettigheds- og forvaltningsområdet (Koda & NCB), arbejdet med moderne publishing og ikke mindst arbejdet med rettigheder på de nye medier, synchronisering, reklamer/TV og film - og igen håndholdt med relevant fagperson.
Faglig tovholder: Christian Fløe Svenningsen, partner og publishing director hos GL Music.
Alle sessions foregår i tidsrummet 16.00-19.00 - Promus, Vester Allé 15 - 8000 Aarhus C
Det er dog vigtigt at understrege, at deltagernes egne projekter og faglige udfordringer gerne skal inddrages så meget som muligt i disse ”faglige møder”, således vi får skabt en stærk og seriøs platform for diskussion og vidensdeling. Holdet vil derfor også være begrænset til max. 10-15 deltagere.
Endvidere opfordrer vi til, at ansøgerne selv kommer med indspark til emner, der ønskes behandlet under de forskellige sessions.
Som nævnt er der begrænset antal pladser, så send din ansøgning, hvor du uddyber mere om dig selv, dit arbejde og forventninger - snarest muligt.
Du finder link til ansøgningen her: /files/ARKIV/Music_Biz_Mondays_ansoegning2017.doc - udfyld og mail den til info@promus.dk
Det er gratis at deltage på forløbet.
Music Biz Mondays afholdes i Promus, A-lab, Vester Allé 15 – 8000 Aarhus C.
For yderligere information – info@promus.dk – tlf. 86 94 20 19
Nu giver vi dig mulighed for at netværke med kollegaer og samtidig få et koncentreret og samlet kendskab til de primære funktioner i musikbranchen, når vi nu åbner for ansøgningerne til vores kommende Music Biz Monday-forløb, der løber af stablen over foreløbigt fire sessions til efteråret 2017.
Idéen bag Music Biz Mondays er primært at skabe et ”fagligt møde” for nye musikbranchefolk, der er i gang med konkrete projekter, men som ønsker at styrke deres kompetencer og netværk - kombineret med kompetente faglige indspark.
- "Det er min erfaring, at der er behov for et "fagligt mødested" for de mange nye branchefolk. Et sted, hvor der kan udveksles erfaringer, og hvor det samtidig er tilladt at stille alle de dumme spørgsmål, man vil - groft sagt. Derfor håber jeg, at vi med Music Biz Mondays-møderne kan få skabt den rette balance mellem netværk og vidensdeling og mellem de nye og mere etablerede aktører i branchen" - udtaler Jesper Mardahl, leder af Promus.
De fire sessions vil i første omgang have fokus på primære arbejdsområder i musikbranchen; artist management, publishing/sync, digital/social media og kontrakter & aftaler – sessions, der alle vil blive ”håndholdt” af en række professionelle branchefolk.
06.11.: Kontrakter og rettigheder i Musikbranchen - tungt, men nødvendigt!
”Livsnerven” i musikbranchen er de mange – ofte komplicerede – aftale- og kontraktmæssige forhold. På dette modul vil vi med en kompetent brancheperson kigge nærmere på den juridiske baggrund for musikaftaler og ophavsrettigheder, de forskellige typer aftaler, samt gennemgå et par cases. Der udleveres baggrundsmateriale inden modulet, og deltagerne opfordres også til at bidrage med egne erfaringer.
Faglig tovholder: Kåre Wanscher, advokat og trommeslager i Michael Learns To Rock.
13.11.: Artist Management - musikbranchens "chief whip"!
Der er ingen tvivl om, at artist managerens rolle og funktion bliver vigtigere og vigtigere i den moderne musikbranche. Men hvad indebærer det, og hvad skal man være opmærksom på som nystartet manager i musikbranchen?
Det vil vi give et grundigt overblik over, og gennemgå en række “hands-on” cases sammen med en erfaren artist manager.
Faglig tovholder: Toke Holt, tidligere partner i Quarterback Entertainment og tidligere manager for bl.a. Volbeat.
20.11: Streaming & digital - welcome to the jungle!
Med en markedsandel på næsten 90% af salg af musik herhjemme - og en støt stigende andel internationalt - er streaming blevet den dominerende platform for at få musikken ud til publikum. Men hvordan arbejder man som artist og manager bedst og mest målrettet med streaming i forhold til at få optimeret sin udgivelse? Det er det store spørgsmål, som vi på dette modul igennem “hard facts & cases” vil forsøge at give svar på sammen med en række branchefolk.
Faglig tovholder: Jonas Thyrsted Jensen, forfatter bag streamingkompendiet "At arbejde med et track" og formand for Oppenheimer, og Bina Rosenvinge, DiGiDi.
27.11.: Publishing - det nye sort!
Det hele starter som bekendt med en sang. Det har altid været grundstoffet i musikken. Men en sang er også et værk, eller en rettighed, og denne rettighed danner baggrund for hele det pengemæssige økosystem i musikbranchen. Her får du et grundigt indblik i rettigheds- og forvaltningsområdet (Koda & NCB), arbejdet med moderne publishing og ikke mindst arbejdet med rettigheder på de nye medier, synchronisering, reklamer/TV og film - og igen håndholdt med relevant fagperson.
Faglig tovholder: Christian Fløe Svenningsen, partner og publishing director hos GL Music.
Alle sessions foregår i tidsrummet 16.00-19.00 - Promus, Vester Allé 15 - 8000 Aarhus C
Det er dog vigtigt at understrege, at deltagernes egne projekter og faglige udfordringer gerne skal inddrages så meget som muligt i disse ”faglige møder”, således vi får skabt en stærk og seriøs platform for diskussion og vidensdeling. Holdet vil derfor også være begrænset til max. 10-15 deltagere.
Endvidere opfordrer vi til, at ansøgerne selv kommer med indspark til emner, der ønskes behandlet under de forskellige sessions.
Som nævnt er der begrænset antal pladser, så send din ansøgning, hvor du uddyber mere om dig selv, dit arbejde og forventninger - snarest muligt.
Du finder link til ansøgningen her: /files/ARKIV/Music_Biz_Mondays_ansoegning2017.doc - udfyld og mail den til info@promus.dk
Det er gratis at deltage på forløbet.
Music Biz Mondays afholdes i Promus, A-lab, Vester Allé 15 – 8000 Aarhus C.
For yderligere information – info@promus.dk – tlf. 86 94 20 19
Tweet