Basic Music Supervision

Music supervisors at work..!


Synch og placements er jo efterhånden blevet "det nye sort", og det er blevet et område, som vi herhjemme er ret gode til - også internationalt. Men hvordan arbejder music supervisors egentlig? Vi fik svaret på årets SPOT Music – Film – Interactive, da Promus inviterede til seminaret, "Music Supervisors At Work - Or How Do You Work As A Music Supervisor?"
Panelet bestod af:

Nora Felder, Picture Music, Los Angeles
Chris Clark fra Leo Burnett - Chicago
Andrea von Foerster fra Firestarter - Los Angeles
Andrew Kahn fra Good Ear Music - Brooklyn

De fortalte om deres arbejde med at få musikken placeret, synch'et, matchet m.v. Alle har forskellige indgangsvinkler, så vi kom hele paletten rundt fra "køb og salg" til film/trailer-området, TV/film, og reklamebureauernes arbejde fra begge sider af bordet.

Se videoen fra arrangementet her - en praktisk guide, hvis du vil i kontakt med en music supervisor:


Promus inviterede til "Tarantino & The Music - a case-study of the music supervision proces behind movies like "Kill Bill" I + II, "Pulp Fiction", Inglorius Basterds", Jackie Brown" & Oscar-nominerede, "Django Unchained" - fortalt af music supervisoren bag filmene, Mary Ramos fra Saturday Music, Los Angeles!

Man kan mene om Quentin Tarantinos film hvad man vil - men musikken er ikke til at komme udenom. Få instruktører har brugt musikken som stemningsskaber så resolut som ham. Tænk bare på "Pulp Fiction" og "Jackie Brown" hvor man næsten oplever filmene som "billed-track" til musikken..

Vi bød velkommen til Mary Ramos fra Saturday Music i Los Angeles, der sammen med Holly Adams fra Arts & Recreation - også i Los Angeles - fortalte om deres mangeårige arbejde med music supervision for Quentin Tarantino.


Tarantino & The Music - SPOT Music – Film – Interactive
Se videoen fra arrangementet her: