Promus på SPOT Festival 2011

Torsdag d. 26. maj
Kl. 13:00-17:00
KODA: Åbent hus

I anledningen af SPOT har KODA’s Medlemsinformation slået sig ned i Aarhus hos Promus på Vester Allé 15. Her kan du komme og få svar på dine spørgsmål som f.eks.:
• Hvordan er det lige med afregning?
• Jeg kan ikke helt finde ud af det der Mit KODA?
• Hvad må jeg på Internettet?

Læs mere om åbent hus-arrangementet her! Deltagelse er gratis og kræver ikke SPOT-armbånd.



Fredag d. 27. maj
Kl. 12:00-14:00:
Music Pitch & Network

Program:
Indspark v/ Jack Horner, kreativ chef hos FRUKT Communications
Kort introduktion af paneldeltagerne og deres interesseområder
Kaffe og Individuelle møder på uformel basis
Mulighed for særskilte music pitch i lab A+B+C

Panelet består af:
Pelle Sølvkjær Christensen, GameCraft
Nevin Eronde, Unity Technologies
Freddy Larsen, Royal Unibrew
Jeppe Kaltoft, Upright Music
Thomas Nielsen, Progressive Media

Martin Spenner, Lommefilm
Henrik Underbjerg, Radiator Film

”Balkort”:
Du kan lave en forhåndsaftale om at mødes én-til-én med en eller flere paneldeltagere ved at tilmelde dig vores balkort.

Læs mere om Music Pitch & Network her! Deltagelse er gratis og kræver ikke SPOT-armbånd.
Arrangementet er tilrettelagt i samarbejde med SPOT Festivalen og Shareplay i Aarhus.
www.shareplay.dk


Kl. 16:15-16:45:
Bands & Brands: Meet Jack Horner

Vi har inviteret grundlægger og kreativ direktør for FRUKT Communications, Jack Horner, til Aarhus, hvor han med udgangspunkt i udvalgte case studies vil gå ind i en diskussion om det område, vi kalder "Bands & Brands". Det har i Danmark ikke så lang en historie som i Storbritannien, men vi har bl.a. set gode eksempler i form af Kashmir og Unibrews kampagne Tak Rock! og Tina Dickows samarbejde med SAS. Jack Horner opfordrer deltagere i arrangementet at medbringe egne cases, erfaringer og overvejelser og lægger dermed op til en dialog om området, dets potentialer og dets udvikling.

Læs mere om arrangementet her! Deltagelse kræver SPOT-armbånd.


Lørdag d. 28. maj
Kl. 11:00-12:30:
Hvem har førertrøjen på? - En debat om talentudvikling i den danske musikbranche

Talentudvikling er til stadighed et varmt emne i musikbranchedebatten. Flere aktører mener at kunne gøre krav på førertrøjen, og mange præsenterer sig som udviklere af den musikalske talentmasse eller det såkaldte vækstlag. Men hvem er i virkeligheden ”bedst til talentudvikling”?

Vi har samlet et imponerende panel af repræsentanter fra den danske musikbranche til at diskutere, hvem der har førertrøjen på. Debatten indledes meget passende af den tidligere professionelle cykelrytter og i dag sportsdirektør for Team HTC-Highroad Brian Holm.

Læs mere om panelet her! Deltagelse kræver SPOT-armbånd.


Kl. 14:00-17:30
Musikzonen & Red Bull Music Academy Seminar

Kom og bliv inspireret af Red Bull Music Academy's taler Martyn Ware fra Human League, UK. Martyn Ware er kendt for sin elektroniske musik, stifter af forskelllige bands med mange hits bag sig. Ware stiftede og British Electric Foundation og har blandt andet produceret for Tina Turner og Terence Trent D'Arby.

I anledning af Musikzonens udgivelse ”Musik & Brands - en guide til musikere” stilles der skarpt på musiklivets muligheder for at samarbejde med det øvrige erhvervsliv.

Læs mere om arrangementet her! Deltagelse er gratis og kræver ikke SPOT-armbånd.



I forbindelse med årets SPOT Festival sætter Promus spot på talentudvikling i den danske musikbranche og på det område, vi kalder "bands & brands". Vi håber med vores tre arrangementer at sætte gang i nogle konstruktive diskussioner om, hvor musikbranchen er på vej hen, eller kan bevæge sig hen.

Derudover afholder KODA åbent hus i vores lokaler på Vester Allé og Musikzonen og Rytmisk Musikkonservatorium arrangerer et fælles release- og info-arrangement på Atlas.